Thursday, November 20, 2014

Masjid Kristal... Allahu Akbar!

Salam,

Lama dah tak update entry baru...
Selain sibuk, saya juga malas untuk menaip!
Owhh... kenapa ada sikap  "malas"  itu dalam diri?
Saya kurang aktif di fesbuk! 
Ok, ini benar!  :P
Hanya sekadar melihat dengan membaca perkembangan rakan2 di status mereka...

Saya masih suka menulis di blog!
Walaupun sudah ramai yang melupakan sang blog ini! Huhuhu...
Tetapi tidak saya!
Cuma... ke"malas" an itu yang melanda diri!

Tiba2 saya terbuka fail gambar2 dalam pc...
Dan tertengok album ketika ke Terengganu awal tahun ini (Mac 2014)
Banyak tempat saya lawati... (terima kasih Anishahida, menjadi tourist guide saya!)

Alhamdulillah... dapat juga saya menjejakkan kaki & menunaikan solat zuhur di Masjid Kristal (selalunya hanya dengar2 cerita dari kawan2 je)
Allahu Akbar! 
Sangat mengagumkan!
Keindahan bangunan serta kecantikan reka bentuknya yang amat saya kagumi!



Mac 2014 - Masjid Kristal, Kuala Terengganu


Posing depan pintu


Kubah... kristal...


Berkilat... di bawah pancaran matahari... Allahu Akbar!


Ukiran sebelah dalam bangunan... Masha Allah...


Alhamdulillah... berkesempatan walaupun sekali...
Sekarang banyak2kan lah berdoa agar dijemput menjadi tetamu Allah SWT ke Tanah Suci suatu hari nanti... Ameen...


>> Tahniah kpd rakan2 yg mendapat peluang ke Tanah Suci tahun ini!

No comments: