Friday, August 31, 2012

Salam Merdeka 2012!

Salam,

Kepada semua warganegara MALAYSIA...
Saya ucapkan;

" Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 55..."

Semoga kita semua sentiasa hidup dalam keamanan dan kesejahteraan serta mendapat perlindungan dariNYA Yang Maha Esa... Ameenn...






31st August 1957 - 2012



I'm proud to be MALAYSIAN!!! (",)


>> luv malaysia...

Friday, August 17, 2012

Hari Raya 1433H...

Salam,

Kepada semua Umat Islam di seluruh dunia...

Saya mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1433H...
Mohon maaf atas segala salah dan silap sepanjang saya berblogging ini, atas kata-kata, ayat-ayat dan tulisan-tulisan yg menyakitkan dan mengguris hati...
Serta saya memohon maaf atas kesalahan dan kesilapan tingkah laku yang pernah dilakukan sepanjang anda mengenali saya...

Alhamdulillah...bersyukur...kita masih lagi diberi peluang utk kesekian kalinya meraikan Aidilfitri yg mulia ini dengan penuh kemeriahan dan kegembiraan dan kesihatan yg baik... Alhamdulillah...
Perbanyakkan lah takbir dan tahmid memuji keesaan dan keagunganNYA di hari yg mulia ini...dan anggapkanlah ini adalah Syawal terakhir kita meraikannya...

Akhir kata, sekali lagi saya mengucapkan;
Selamat Hari Raya Aidilfitri 1433H...
Maaf Zahir & Batin...


dengan ingatan tulus ikhlas;
-cik angah lee, 2012-





kad raya utk semua...




>> moga sihat2 saje sepanjang syawal ini..ameennn...

Friday, August 10, 2012

Tak sabar nak RAYA! ;p

Salam Ramadhan...

Owhh..sungguh tak sangka...
Rasanya baru je start puasa, tapi rupa2nya dah 21 Ramadhan...
Tinggal beberapa hari saje Syawal bakal menjelma...

Masa kecik2 kalau nak raya je, bukan main suka lagik!
Ye laa..benda yg paling-tak-sabar nak dapat ialah DUIT RAYA!!! ;p
Pastu pegi beraya ngn kawan2, siap naik bus lagik bagai...huhuhu... very the nostalgia!
Lagi...main mercun...bunga api...uhhhh...itu juga sangat seronok!
Main ramai2 ngn jiran2...ada pelita...lampu lip-lap...

Tapi sekarang...masa dah berubah...
Ko bukan budak2 kecik lagik nyahhh oiii...
Takkan laa nak tergedik2 main mercun ngn budak2...pegi beraya rmh org dgn tujuan kumpul duit raya kannn...huuuuuu...

Sekarang ko pulak yg kena bg duit raya kat orang ye nyahh oii... =)
Pastu kena tolong mak masak rendang, nasik impit (rmh saya takde ketupat sbb semua makhluk tak pandai menganyam), kuah kacang dan ape2 lagik laa yg mak nak masak...
Okeyy, bila dah besar ni gak, saya takde laa excited sangat nak beraya sakan, pegi mana2 sangat...duduk rumah tunggu org datang je kottt lagi besttt...
Ditambah lagi sekarang macam2 rancangan kat tiwi ada, ditambah dgn wujudnya Astro..
Waaaahhhh..ko tak boringgg laa nyahhh kalau dok rmh je masa raya... hehehehe...

Di hari raya...di hari lebaran...di Aidilfitri yg datangnya hanya setahun sekali...hari kebesaran umat Islam di seluruh dunia ini...
Inilah masa yg dinanti2 oleh semua...masa ni laa kita dapat berkumpul dan berjumpa dgn sanak saudara dgn gembiranya...bermaaf2an sesama kita...pakai baju raya baru...tudung lip-lap bagai...
Suasana hari raya tu laa yang membangkitkan semangat serta 'aura' yg membuatkan seseorang memang tak sabar2 nak menanti ketibaan Syawal tu...kannn... (^_^)
Ye...benar...macam saya okeyy!!!

Okeyy...saya memang dah tak sabar nak raya nih!
Al-maklum laa..cuti sampai seminggu direct!
Puas kott nak beraya! Hehehe...

So...kepada sesapa nak datang beraya kat rmh saya, sila laa bgtau...
Jangan risau...saya ada je kat rmh...hehehehe...
Insya Allah jika dipanjangkan usia olehNYA...

Huuu..tetiba buat entry sbb tak sabar nak raya!
8 days more!!! ;P
Yeayyyy....yeaayyyy...


>> syukur masih diberi peluang utk menyambut syawal lagi pd thn ini...