Monday, December 17, 2012

Perjuangan telah berakhir... =(

Salam...

** saya masih dalam mood AFF Suzuki AFF 2012
** entry yg dah ditaip pd 14 dec 2012, tapi baru je publish hari ni...huhu..

Nampaknya berakhir sudah perjuangan Harimau Malaya malam tadi..setelah 2 kali gawang harimau dibolosi Gajah Putih (putih ke perang)... huuuuu...saya sangat sedih lagi kecewa!!!
Keputusan 2-0 membolehkan Thailand mara ke final dgn aggregat 3-1..
Argghhhh...stresss!!!
Memang kita tidak dapat mempertahankan Piala Suzuki AFF itu pada edisi kali ini...huuuuu...

Coach Rajagobal menggunakan formasi 4-5-1sekali lagi pd perlawanan mlm tadi, tetapi ternyata formasi tersebut masih tidak dapat membuktikan kehebatan pemain Malaysia..
Paling menyedihkan dan menyakitkan hati ketika Fadhli Sash diberikan kad merah oleh pengadil (tak adil langsung!) iaitu Ref Lee Min Ho!!! Cehhh...keparat kamu!!!


owhh...kenapakah ini berlaku??? ko bagi kad merah???

Saya menonton perlawanan sehingga tamat (walaupun tengok kat rumah aje), dan bagi saya sepatutnya pengadil perlu memberikan amaran dahulu sebelum melayangkan kad kuning! Ini tidak, seawal permainan masa pertama, 2 orang pemain Malaysia telah dilayangkan kad kuning!
Ape kejadahnya ko ni Lee Min Ho???
Owhhh...ini jawapnnya...rupa2nya memang hobi beliau suka bagi kad pada pemain!
Nak wat cemana kannn..kalau dah memang hobi ko!!!
Sila rujuk sini...


kamu pengadil yang tak adil! lee min ho! cissskekkk!!


Terima kasih jugak laaa pada beliau ni sebab telah berjaya menaikkan taraf rating nama binatang (B*B*) dari malam tadi..juga ke hari ini... Huhuhu...
Pengadil ini tidak adil! Cisskekkkkk sungguhhhh!!!

Norshahrul Idlan Talaha aka Mat Yo pula sentiasa dikawal rapi oleh barisan pertahanan Thailand...membuatkan beliau tidak dapat bergerak bebas utk mendapat bola!
Tetapi...mengapa barisan pertahanan kita tidak bertindak seperti itu? Mengapa membiarkan Teerasil dan Theerathon berlari2an bebas sehinggaberjaya membolosi gawang?
Okeyyy...memang saya tak pandai main...tapi, saya pandai tengok ye!



Mat Yo sentiasa dikawal rapi..


Kesimpulannya...banyak lagi yg perlu diperbaiki oleh skuad negara...
Memang tidak patut sebagai penonton, saya hanya tahu mengkritik sahaja...tetapi melalui pemerhatian sahajalah baru kita akan nampak apa yang berlaku sebenarnya..kannn???

Namun, sebagai rakyat Malaysia yang sayangkan negara dan mempunyai semangat patriotisme yang tinggi, saya akan tetap menyokong kamu HARIMAU MALAYA!!!
Kamu tetap di hati saya!!!



Hidup HARIMAU MALAYA!!!
 

>> semoga berjaya di lain hari Harimau Malaya!!!

No comments: