Thursday, July 14, 2011

29 - PTD's Exam...

Salam semua,

Owhh...sudah lama rupanya saya tak apdet blog ini...(^_^)
Saya sekarang asik nak apdet pasal tempat2 makan yg saya dah pegi dan mengulas akan kesedapan atau ke'best'an makanan di tempat itu je...huhuhu..
Tu yg asik terpostpone aje nak buat entry, sbb nak transfer gambar dr hp ke pc lagik, nak ingat nama makanan/harga makanan serta tempat yg dah pegi tu lagi.. ;p

Tapi, dis time saya nak citer lain pulak laa.. Bila saya check, rupanya ramai org search "Exam PTD".. Haaa...ramai pon yg secara tak sengaja telah pun menjumpai entry saya 2 tahun yg lalu berkenaan "Peperiksaan@Exam PTD" ini ye..
Haaa..saya pasti, ni mesti ada exam PTD kann?? kann?? Ye, bila saya tengok web SPA, rupa2nya ada exam PTD pada 16 Julai (Sabtu) ini...patut laa tetiba saya tengok trafik blog saya banyak betul org search kat "Exam PTD" tu...huhhuhhu...

Okey, untuk pengetahuan semua, saya dah lama stop isi borang SPA (setakat ini) sbb saya dah malas nak pegi2 exam lagi! hehhh... Dan, semestinya laa saya sekarang bukan bergelar seorang PTD, of course... sbb dah banyak kali failed exam tu kann...
Tapi, saya memang pernah berjaya sampai ke Assessment Centre ye, sekali je laa..huuu.. Ok laa jugak kann? Ada laa pengalaman kena buat public speaking la, debat ala Parlimen, ujian fizikal, lari2...hahaha..ape lagi ntah, dah tak ingat... ;p

Kepada mereka2 yg akan menduduki exam PTD ini (especially yg 1st timer), boleh laa saje2 baca entry saya 2 tahun lepas berkenaan "Peperiksaan/Exam PTD" ini disini...
Tapi, itu berpandukan format masa tahun 2009 laa.. Saya tak pasti kalau yg sekarang ni formatnya dah berubah ataupun tidak...

Walau apa pun keadaannya, kepada calon2 yg akan ambil exam PTD pd Sabtu ini, saya ucapkan "Selamat Berjaya!!!" and "All the best!!!"

Jangan putus asa ya...walaupun ini mungkin kali yg dah berkali2 anda menduduki exam ini!!! Teruskan lagi dan lagi sampai berjaya!!! - ini nasihat utk org yg betul2 tegar nak jadi PTD shj, kalau setakat suka2 atau 'try-test-market', baik lupakan saje...

Jawab dengan tenang...dan pastikan SEMUA bahagian dijawab... Jangan tinggalkan kosong atau tiada jawapan langsung...(huu..mmg aku boleh jadi pakar motivasi nih!) ;p
Seandainya anda TIDAK berjaya, jangan bersedih...anda masih boleh mencuba lagi...dan anggaplah belum ada rezeki anda lagi...atau mungkin anda telah ditakdirkan olehNYA bukan menjadi seorang PTD (mcm saya), maka redhalah dan bersyukurlah atas apa shj rezeki yg telah dikurniakanNYA kpd anda sehingga ke saat ini...

Sekian...renung2kan... (^_^)





PTD's candidates - Good Luck!!!



** dah lama tak jawab exam laa...hehehe...

3 comments:

Shai Kamarudin said...

uiks? Ada lagi ke exam PTD? bukan arituh Ann kata PTD dah dimansuhkan untuk sementara ke? sungguh aneh.,

ﺇﺭﻣﺎﻳﻨﺘﻲ ﺇﺳﻤﺎﻋﻴﻞ said...

ade lg.
kat opis aku ni pon ada gak akak2 yg tanye format exam tu camne utk anak dia.
haha...
zaman kita dah berlalu.
x kose den nak amik lg.
kuikui.. :P

Cik AnGaH said...

shai : memang ada..tapi, tak sure dorang (gomen) amek btol2 ke tak atau sekadar buat je exam tu..

yanty : ko srh anak2 dorang baca aku nye blog yg ada entry tu..huhuu...memang tulus aku buat tu! ;p