Friday, May 6, 2011

21- Makan2 org belanja...huhuhu...

Ye...memang anda akan rasa sangat seronok kalau ada orang nak belanja makan!
Makan free!!!
Hehehehe... sungguh eksaiteddd!!! (^_^)

Pada seminggu selepas besday saya yg lalu, sorang ibu kepada 2 org anak ini, merangkap bekas teman serumah dan sebilik ketika beliau masih belum berkahwin lagi telah me'roger' saya utk membelanja sayamakan sempena besday saya itu... ;p
Kebetulan pula, kwn saya yg baru saje melangsungkan perkahwinan beliau, juga turut serta dlm majlis-yg-tak-berapa-diplan-ini...
Maka, ibu-dua-anak-yg-pemurah ini pun dtg mengambil saya di tempat keje pada waktu lunch di hari Jumaat yg indah permai itu dan bergerak2 khas ke Secret Recipe, SACC Mall..

Yeaaahhh... makan2 kat Secret Recipe!!! =))
Lets go!!!





Saya amek kek ini ; White Chocolate Macadamia... Ok, nape saya tak amek cheese cake? Sebab masa sebelum tu, saya dah dapat blueberry cheese cake & strawberry marshmallow cheese cake dari kwn2 opis! Thanks guys! ;p
Thanks sbb bagi kek cheese dan bukan kek cokolat yg saya memang-sangat-tak-suka-nak-makan! =)





Saya order ini...memang sedap! Kalau anda seorang yg gemarkan sayur2an dan mknn yg tidak berminyak, bolehlah order ini di Secret Recipe... Ini ialah Japanese Soba... Dihidangkan dgn air cili (masam-manis-pedas) Dgn portion yg banyak serta hirisan daging ke ayam, ntah tak ingat sangat...tapi, seriusss sedapp!! Highly recommended!
Ini gambar dari cik gugle sbb saya tak sempat nak snap gambar focus Japanese Soba yg saya punya tu sbb dah terus makan...huhuhuuhu...






Ini pula kwn-saya-yg-baru-kawen tu order... Ni ialah set lunch di Secret Recipe.. Kalau tak silap saya nama penuh dia ialah Black Pepper Chicken Rice kot.. memang sedap jugak ayam dia... ayam dia macam ala2 chicken chop tu dan besar... Kalau rasa betol2 lapar, memang sangat berbaloi!





Oho... ini laa dia ibu-dua-anak-yg-pemurah-belanja-makan itu... Puan Liza...
Ketika ini beliau baru sahaja habis berpantang anak kedua beliau... pada hari itu beliau telah meng'order' Spaghetti Bolognaise dan air ape ntah..tak ingat, yg pasti air tanpa ice sebab beliau tak boleh minum ice, baru lepas pantang..huhuhu...
Ok, spaghetti di Secret Recipe adalah lebih enak berbanding spaghetti di Pizza Hut ye...(ini ialah pendapat-rasa-tekak-saya ye!)





Ini ialah anak pertama Puan Liza itu, si kecil molek, Amirah Aqilah yg sudah berusia hampir 2 tahun...Ibu beliau telah orderkan utk beliau adalah set kids yg ada nugget, fish chip, dan fries sbb beliau tak pandai nak order sendiri...
Disebabkan si kecil ini tak kuat makan serta takmo membazir, maka saya pun (aunty-yg-sgt-chomell-dan-suka-makan-ini) tolong beliau habiskan sehingga laa habis! hehhehehehe..





Owhh...ada juga rupanya gmbar Japanese Soba saya yg belum terusik lagi berserta air jus-orange-yg-sgt-pekat-serta-masam yg sgt sesuai utk org nak diet atau yg tak nak kena diabetes! hehehehe...
Saya tak ingat pulak nama penuh jus tu, owhhh...kalau tak silap ialah freshly squeezed orange juice kottt... ;pp Sangat2 sedapppp ok....!!! Huuuu....





Ye...ini ialah gambar Amirah Aqilah yg dah bengang sebab dia punya kids set tu tak sampai2 lagi (sila lihat muncung beliau itu). Kemudian Puan Lela, perempuan-yg-baru-saje-kawen itu cuba menenangkan si kecik itu sambil mereka sempat berposing apabila dipanggil utk menengok ke arah kamera...hahahaha...





Saya dan Puan Lela...
Lihat laa fresh-squeezed-orange-juice saya yg dah nak habis itu setelah
Puan Lela juga turut menyedutnya sekali...






Puan Liza berposing bersama anak pertama beliau, si kecik-yg-susah-nak-senyum itu, Amirah Aqilah..
Tapi, bila orang cakap nak amek gambar je, beliau dah start memekarkan senyuman sedikit demi sedikit...huhuuhuuhuu...






"Princess" - hahahahahaha... rasa mcm chomell sgt je dapat hadiah besday ini! Ingatkan masa zaman2 sekolah je dapat hadiah ala2 chomell gini, rupa2nya dah besar pon dapat jugak ye!
Ok, tak kesah laa dapat hadiah apa pun, yg penting ikhlas dan tanda mengingati... hargai laa...
Thankssss pd yg beri hadiah yg sgt chomell ini! ;p
Kau ada??? Takde kannnn??? hahahahaha...






Ini lagiiii laaa chomelllsss!!!
"My Teddy"
yg sangat chomellsss...
Saya sangat gembira!!!
Terima kasih ye kepada rakan yg memberi dan mengingati...



Kesimpulannya, makan di Secret Recipe pun best jugak... Ada juga menu lain selain kek ye...
Anda boleh cuba makanan2 lain yg ada, yg saya pernah rasa Tom Yam Kung dan Laksa dia pun powerr juga! Dan saya sgt2 meminati Japanese Soba itu!!! Sangat sedapppp!!!
Oho..sekarang blog saya dah jadik blog utk promot makanan serta tempat2 makan kah? Apakah??? ;pp
Takpe, kita berkongsi2 maklumat untuk mencari makanan yg best2 kannn kat Mesia ni??? hehehehehe...

p/s : Terima kasih banyak2 sangat kat Puan Liza, ibu-dua-anak-yg-pemurah-belanja makan itu sempena besday saya...hehehe... Semoga kamu sekeluarga murah rezeki dan sentiasa dilindungi Allah SWT hendaknya...Ameennn...


** bestnya kalo hari2 ada org belanja makan kannn!!! ko ada?

3 comments:

ﺇﺭﻣﺎﻳﻨﺘﻲ ﺇﺳﻤﺎﻋﻴﻞ said...

hahaha...
ko ade??
wah2, bkn main ko ye ngah.
mentang2 aku xde frame princess gedik2 tu. hahaha! :P
weh, Japanese Soba tu mmg sedap gile.
dulu2 waktu konon2 diet aku salu mkn gak.
tgk, kan aku dah teringin balek.
sume salah ko ngah.
ahahaha :P
neway, am hepi when u hepi!
xoxxo!!!

FaNy FaHaNy said...

wah bestnye makan2...
hepi belated besday angah...=)
kak lela pun ade..kim salam kat puan baru tu eh hehehe....ckp kat dia bile nak ade anak baru...dah ade suami baru...title pun baru2 gitu hehehe

Cik AnGaH said...

yang : hehehe... ko takde kann??? ;p
ok..aku mmg saje nak bg ko teringin makan itu japanese soba sbb ia mmg lazatttt!!! =)
ia bukanlah salahku!huhuhu..
yesss..u hepi, i hepi! ngehhhh... ;pp

fany : ye..sangat best dpt makan2..
pasni i akan apdet blog citer pasal makan2 aje laa..
nampak menarik sket! hehehe..
ye...kak lela dah dok shah alam, dekat2 ngn i... =)