Thursday, April 7, 2011

17- Interbiu ngn pakcik yang poyo!

Okeh... Sila baca tajuk! ;p

Saya dpt email ni dr sorang kawan, tp dah lama...pastu, masa boring2, saya dok tgk2 balik email2 lama...terbaca plak email ni! Memang gelak dan hilang stress!!! huuhuu...

Tp, kalau la saya yg jadi tukang interbiu pakcik gembala yg poyo ni...

Huuhh... adakah saya rasa nak menangis? Atau rasa nak lempang je pakcik ni bertalu2? Atau rasa nak hantuk je kepala byk2 kali kat dinding??? Atau...rasa macam..."ohhh..adakah aku menggunakan bahasa jepun atau bahasa german kat pakcik ini??"

Baik... sila baca dan percayalah cakap saya... pakcik gembala ini memang POYO!!!

Hahahahahahahaha... ;pp

Situasi : Seorang pemuda yg hensem (aku yg pandai2 ckp pemuda tu hensem) pergi menginterbiu seorang pakcik gembala yg poyo (aku yg wat spekulasi mengatakan beliau poyo!) yg menggembala kambing biri2 yg comel2 (aku tambah sendirik!) berwarna putih serta hitam utk kajian Master beliau (haa..yg ni mmg aku pandai2 tambah sendirik! hahaha..)

Pemuda hensem : Waaahhh...bagus sungguh ternakan biri2 pakcik ya.. Boleh tak saya nak tanya beberapa soalan?

Pakcik poyo : Boleh aje..tanyalah..

Pemuda hensem : Berapa jauh biri2 ni berjalan setiap hari, pakcik?

Pakcik poyo : Yang mana satu? Yang putih ke hitam?

Pemuda hensem : Yang putih...

Pakcik poyo : Kalau yg putih, berjalan lebih kurang 6 km setiap hari..

Pemuda hensem : Yang hitam?

Pakcik poyo : Owhh...yang hitam pun sama...

Pemuda hensem : Berapa byk pulak rumput yg biri2 ni makan setiap hari?

Pakcik poyo : Yang mana? Putih ke hitam?

Pemuda hensem : Yang putih?

Pakcik poyo : Owh..yg putih makan lebih kurang 4 kg rumput setiap hari..

Pemuda hensem : Kalau yg hitam?

Pakcik poyo : Yang hitam pun sama...

Pemuda hensem : Pakcik, berapa byk bulu yg mereka hasilkan setiap tahun?

Pakcik poyo : Yang mana? Putih ke hitam?

Pemuda hensem : Yang putih?

Pakcik poyo : Aaaa.. yg putih menghasilkan sekitar 6 kg bulu pd setiap tahun..

Pemuda hensem : Dan yang hitam?

Pakcik poyo : Yang hitam pun sama...

Pemuda hensem : Kenapa pakcik bezakan biri2 putih dgn yg hitam, sedangkan jawapannya sama je? Pakcik poyo : Mestilahhhh... sebab biri2 putih tu pakcik yg punya...

Pemuda hensem : OooOOOoooOO.... begitu rupanya...abis tu, yang hitam tu sape pulak yg punya??

Pakcik poyo : Yang hitam tu pun sama...


OMG!!!

Apakahhhh???

Hahahahahahahahahaha... Pakcik, U memang POYO!!! ;pp





"yang hitam tu pun sama..." - ye laa pakcik oii!!!




** tak dpt lagi RV cake! huuuu...

2 comments:

mamadidil said...

angah..baik ko bukak bisness kek la...aku nak blanje pon jauh kan..kang dh sampai kat ko x sedap dah..

Cik AnGaH said...

ita : masalahnya aku mmg tak berbakat langsung dlm baking2 nih!
huu..takpe, nnti aku gi penang, ko WAJIB blanje aku RV tu 10 ketul!
hahahaha...
biar aku makan sampai muntah! ;pp