Monday, March 7, 2011

12- Pegi ke Lagenda 17..

Restoren Lagenda 17...


Okey, ini ialah restoren milik lagenda bola sepak, En Zainal Abidin Hassan, bekas pemain negara, pemain Pahang dan Selangor..

Nama restoren beliau ialah "Lagenda 17" - terletak di Seksyen 13, di area2 dekat ngn Kelab Golf SAAS, Kolej PTPL, Laman Seri...

Walaupun dah agak lama jugak ia dibuka, tapi baru je tetiba rasa nak try makan kat situ sbb dah takde idea nak gi makan kat mana lagik kat Seksyen 13 ni, lagi2 kalau time2 lunch.. Huhuhu..

Oleh itu, pd waktu lunch Khamis lepas, ktorang pun gi laa try makan di situ..









Ni laa muka depan restoren tersebut.. Lagenda 17...
Huuu... nape nape ada no 17 eh?
Okey, yg saya baca2, no 17 tu banyak significant dan simboliknya pd beliau.. Tapi, yg saya paling ingat ialah, mmg beliau punya no jersi ialah 17...huhhh..itu je yg aku ingat! ;p
Restoren beliau spesifik pada Nasi Ayam Hainan.. cuba tgk gambar atas tu, ada tulis Hainanese Chicken Rice...









Yang paling menarik ialah dekorasi dlm restoren tu... memang terbaikkk! Semuanya berkaitan dgn bola sepak serta tentang kejayaan2 beliau, Zainal Abidin Hassan..
Okey, gambar kat atas tu ada nama beliau, siap ngn signature life lagik ye!
Diletakkan di satu sudut, masuk2 je restoren, terus dah nampak.. =)






Ini pulak Silver Boot Award...yg beliau terima masa main utk Malaysia kot..
Ntah..tak berapa nak ingat, ye laa..saya ni kan tak berapa minat sangat ngn bola sepak, jadi tak laa berapa nak tau sangat kan..pasal sejarah2 dan perkembangan2 bola sepak ni...sikit2 je yg aku tau...huhu... (sila rasa nak lempang saya banyak2 kali ok! spesis warganegara apo kah kau ini??) ;p






Award berupa kasut ini diletakkan kat kaunter pembayaran...
Okey, tengok betol2...siap ada nama beliau di kasut itu...
Kau ada?? huhuhu... takde kannnn... ;p






Ini jersi no 17 milik beliau yg dipamerkan dlm frame kat dinding restoren..
Agak2nya laa jersi ni kot yg beliau guna masa jadik pemain Malaysia, sebab ada bendera Malaysia kat sebelah kiri jersi tu dan dibawah tajaan Adidas ye..
Sila lihat betol2...




Ini pulak kawasan yg dipenuhi dgn keratan2 akhbar yg original berkenaan beliau dan dunia bola sepak serta koleksi jersi2 beliau yang semuanya bernombor 17 ye...
Uisshhh...Dah jadik macam pelancong asing plak aku kat restoren tu, gi jalan2 tangkap gambo bagai..nasib baik time tu org belum ramai lagik! huhuhuhu...




Ini pun jersi2 beliau yg diframekan serta dipamerkan...
Memori sungguh ok! Ntah2 ada lagi kesan2 kat jersi2 tu rumput ke tanah ke...peluh beliau ke...hehehe...
Waahhhh...sungguh memoriiii.... =)





Kat dinding..pun boleh belajar main bola ye...terutama untuk saya, manusia yg memang tak berapa nak minat sgt bab2 bola ini...
Siap boleh tunjuk strategi cane nak masukkan bola dlm gol okey!




Gambar2 kenangan Zainal Abidin Hassan sepanjang membabitkan diri dlm dunia bola sepak..
Ada gambar2 beliau masa zaman muda2 dulu...rambut ala2 algogo lagik tau...




Hahh...dah nak abis makan, baru ingat nak amek gambar makanan eh! ;p
Ni set Asam Pedas Bunian... saya pun tak tau nape nama dia 'bunian'...huhuuhu...
Set Asam Pedas ini (ikan tenggiri) ialah berharga RM7.90, tetapi tidak termasuk air seperti dlm gambar di atas... (cehh..siap promote harga lagik tu! kene mintak komisyen nih!)
Ini makanan Kak Farah, bukan saya punya... =)





Ini makanan saya, Mee Rebus Muar, berharga RM5.00 shj..
Tapi, biasa kita dengar Mee Bandung Muar kannn?? ni lain ye, mee rebus...
Dah nak abis, baru nak amek gambar! hahhhh...


Kesimpulannya, jika anda inginkan suasana kelainan ketika makan (rasa mcm nak main bola ke masa tgh makan), boleh laa berkunjung ke sini... Lagenda 17, milik Zainal Abidin Hassan...huhu..

Tapi, secara jujurnya (ala2 pengkritik JJCM), saya rasa makanan nya biasa2 sahaja, takde laa terlalu sedap sangat sampai rasa nak mintak tambah 2-3 pinggan ke kann...dan takde laa rasa 'impressss' sgt2 bila makan... ok2 jer laa... =)

Service ok..tak berapa lambat sgt...tak berapa cepat sgt...takde laa kena tunggu makanan lama sgt2...ok2 jer...

Dan pilihan makanan nya tak berapa banyak sangat, mungkin sbb more specialized kat Nasi Ayam Hainan dia kott...
Huuu...dah siap promote nih! =)

Lain kali sila carik tempat makan lain plak laa... =)
To Shai - uitttt...manakah tempat makan2 bessttt lagik kat shah alam bdr anggerik ni?? aku dah kering kontang idea nak makan kat mana lagik!!!
Q : Ape kah ko nak jadikan blog ni ibarat program Jalan2 Cari Makan kahhh??? hahahaha...
A : Suka ati aku laa kannn??? Ini blog aku!!! huhuhhu...Ada aku kesahhh??? ;p

** rest in peace...huuuu...

3 comments:

Shai Kamarudin said...

kalau ko nak makan sedap, tu restoran cina kat depan MSU tu sedap, apetah lagi ayam pandan dan steamed egg die... yg menghadap jalan, membelakangi Restoran Geng Les Copaque tu. aku tak ingat nama die ape, tapi mmg restoran cina la.

satu lagi Restoran Mami kat kawasan kedai yg dekat dgn perumahan tu, aku tak ingat jalan apa tapi kedai tu membelakangi company Enche. Jalan Bola Tampar ke Bola Jaring ke apetah...

itu yg area 13 lah.

kalau section 9, ade Naluri Cafe, cafe tu mak dinie ade syer situ. tapi aku tak sure sensiang die bukak ke tak. kedai tu yg belakang Concorde. satu barisan dgn Restoran Cili Merah. lambchop diorg sedap.

aNnE 'S said...

owh..lagenda 17 ke nama kedai dia..thanks for info..katanya kalau mlm ada life band kat kedai ni..

Cik AnGaH said...

shai : owh..aku tau nama kedai cina muslim tu..homoist ke hape ntah..
aku penah makan,tapi tak penah makan plak ayam pandan dia tu..ok nnti aku try! hehe..

restoren mami tu kat mana eh?adakah dekat2 ngn sek ren sek 13 tu?byk beno jalan bola ko bgtau aku..ke jalan bola keranjang? hahahaha...aku tipu! ;p

sek 9 tu aku tak penah try lagi naluri cafe..cili merah,munawwarah,semua kat area situ aku penah makan..ok,nnti aku try laa..
TQ shai..

ella : live band tu aku tatau la pulak ade ke tak..
kat area2 situ ada kafe zul yahya gak ella..tapi,tak penah cuba laa..
linda rafar punya restoren dah tutup,kat area2 situ gak dulu..huhu..
sila cuba ella... =)