Thursday, December 16, 2010

36 - Owhh..cheese cake!

Owhh...
OMG!!!!! ~ ~ ~
I'm addicted to cheese cake rite now!!! ;p
Rasa macam nak serbu je secret recipe tu sambil makan2 semua jenis cheese cake (excluding yg ada cokolat!) yg ada kat situ... tetapi... dengan FREE je... tak payah kene bayo ok!!
Huuuaaaaaaaa.... adakah begituu???

I am orang-yg-paling-tak-suka-cokolat-sama-sekali, so..semua yg ada kaitan ngn cokolat, saya takkan makan...
Ok....semua org ckp saya takut-gemokz- sebab makan cokolat.. heyyy hello... I'm already gemokz-tapi-comelz pon even tak makan cokolat okeh!!!
Saya sendiri tak tau why I'm really don't like chocolate at all!!! It's same like u tak suka makan tempoyak ke... cencaluk ke... belacan ke... ha... mcm tu laa ibaratnya saya tak suka kan cokolat!
Masa skolah dulu, saya ada geng yg juga tak mkn cokolat iaitu Pn Farah, tp beliau dah suka pulak mkn cokolat lepas kawen...
Hahaha... adakah saya perlu kawen dulu, then baru saya akan suka makan cokolat??? (langsung-tadak-kaitan!) ;p

So, kalau ada kek yg berunsurkan cokolat, saya pasti takkan makan!
Habis tu... takkan takde kek yg boleh saya makan???
Hahahaha... ada... ada!!!! CHEESE cake!!!!
Huh... I'm really2 addicted kat cheeseeeeeeeee cake nih!!!
Tapi... satu slice jer dah harga RM6 plus plus...
Mahal btol laa... =(

Tapi laa kan... seingat saya ada org penah janji nak buatkan saya sebulatan besar (sekilo kot) cheese cake...
Huuuu... dari org tu anak dara sampai laa dah nak jadik mak org... cheese cake itu masih jugak blom sampai kepadaku...
Orang yg penah berjanji tinggal janji itu adalah Pn Minah..
Minah..aku ingat lagi janji mu suatu ketika dulu... huhuhuhuhu...
Tapi, takpe laa... aku paham keadaan ko yg sedang memboyot itu... =)

Hoho.. tapi, adakah jua org yg tak penah janji nak buatkan cheese cake untukku..tapi, dia sgt terel dan slalu wat cake... sudi tolong buatkan serta hadiahkan kpd I nih??
Hehehehehe... Izyan... ko kan terel buat cake??? ;p

Nak buat sendiri, tapi tak pandai plak.. =(
Ada tak recipe cheese cake yg dibuat dgn cara dikukus dan bukan dibakar???
Huhhh.. adakah?? Jika ada, sila laaa bagi saya recipe tersebut!!!
Pleasee anyone????

Hmmmm... I'll buy the cheese tart laa pas abis keje nnti...
Nih dah tahap teringat2 dah nih...
I google gambar2 cheese cake... wuuuppppssss... sgt sedap nyaaa............!!!

Anyone nak belanja I mkn cheese cake tak???
Huuuuuu........




Strawberry cheese cake... nyum..nyum..

Blueberry cheese cake... my favourite!!! hmm...sedapnya!!!




Raspberry cheese cake... OMG!!! tengoklaa limpahan kemerah2an itu...




Yg ni lagi mengujakan... uhhhhh...heaven nya kalau dapat makan!!!



kelihatan sgt sedap skali... nyumm...


** Nak cheese cake!!! huuaaaa....

5 comments:

mingming said...

nak ciskek, mai la bangi :)

Nadiah Azharuddin said...

ngah..frozen cheese cake pun wujud..sila gugel ok..nnti dah siap bg aku rasa ..haha

aminsaid said...

ngah.. aku dah lame x buat kek.. huhu.. oven dapur gas tu dah lame rosak.. oven bulat pon baru rosak.. jd x bleh nak masak kek.. resipi pon dah ilang kot.. kena mintak balik kat kedai kalo nak buat.. huhu.. sian ko.. nnt bebila jmp aku ganti belanje cheese cake 1 slice eh.. hehe.. nak belanja sebijik x mampu..

Cik AnGaH said...

onique: juh btoii nak gi sana..nape? ko buat sendiri kah? hehehe..
ko tukar address blog ke onique?
nad: oho..ade eh nad?? ok2..nnti aku gugel..hehehe..
minah: huuu...mmg aku kempunan laa nak rase ciskek hasil tgn ko minah! =(

Nadia Dzai said...

angah, aku nak cheesecake juge!!