Tuesday, November 23, 2010

33- Beraya Aidil Adha

Salam,

Lama sungguh saya tak apdet blog ini..
Kadang2 rasa mcm banyak idea nak type...tapi, bila dah mengadap pc, mcm takde idea, tak tau nak type ape...pastu rasa mcm maleh plak nak type...huhuhu...

Okey...raya haji hanya dpt cuti umum sehari saje di selangor, 17hb saje..
Tapi, saya mintak cuti (AL) pd 16hb dan 18hb...owh...adakah saya bercuti sakan?? tidakk...
Cuma...saya tak nak duduk di rmh sewa shj di pagi raya tanpa makan ketupat + rendang!
Owh..mau menangis tak berlagu saya nnti bila dengar takbir raya!!!

Pd hari raya haji lepas, mak masak rendang ayam pencen (lagi sedap sbb isi dia kenyal2 dan tak hancur), juga ketupat (walaupun takde sape kat rmh saya yg pandai menganyam - makcik saya bagi sarung ketupat dah siap), juga nasik impit serta kuah kacang...
Masih terbayang2 lagik ketupat yg dimakan bersama rendang! Perghhh... sedapnya!!!

Ye...itu adalah permintaan ayah saya yg teringin nak beraya spt raya aidilfitri...
Ye la, masa raya aidilfitri lepas, beliau terlantar sakit sejak bulan puasa...dan kami pun langsung tiada semangat nak beraya masa tu...
Memang tak beraya pun, baju raya pun tak pakai...Orang dtg pun melawat ayah saya sakit, tapi buat la jugak sikit2 nasik impit dan rendang..tapi tak laa semeriah spt tahun2 sebelum ini...
Tapi, alhamdulillah...beliau telah pun beransur sihat dan dah boleh makan spt biasa dan bergerak tanpa bantuan lagi.. =)
Dan yg penting, beliau dpt makan ketupat dan rendang yg tak dpt makan masa raya aidilfitri lps.. =)
Syukur Alhamdulillah...

Lupa pulak saya nak post entry ucapan hari raya aidiladha...
Ehmm...takpe laa...boleh lagi ke? heheehhee... (^_^)

Salam Aidiladha 1431H buat semua umat Islam seluruh dunia...
Semoga segala pengorbanan yg dilakukan akan mendapat keberkatan dan rahmat dariNYA... Insya Allah...


** sekejapnya nak masuk tahun baru...huuu...

1 comment:

Nadiah Azharuddin said...

angah, aku dah add ko kat blog aku. ayah ko dah sihat ye? Alhamdulillah..

eh..kat opis ko xde kije kosong utk aku ke ngah? kihkihkih