Thursday, May 13, 2010

20 - Happy Mother's Day...



Happy Mother's Day!!!


Sebenarnya, dah lama saya wat entry ini..tapi, asik x publish aje sbb kesilapan2 teknikal ditambah pula ngn penggunaan internet yg telah dilimited kan oleh tempat keje saya! cehhh..sungguh marah rasanya! huh...

Di kesempatan ini, saya ucapkan "Selamat Hari Ibu" pd mak yg sangat saya sayangi...
Puan Hasanah Sagap...
Beliau telah mengandungkan, melahirkan, membesarkan, mendidik, menjaga..dan segala2nya lah utk saya... iskk..iskk... sangat terharu...
Saya sangat2 sayangkan mak saya... Saya percaya, semua orang pun sayang gak kat ibu mereka...
Walaupun mak saya suka membebel (jahatnya aku ckp mak aku suka membebel...hehe..), tetapi bebelan beliau lah yg mengajar anak2nya supaya ingat akan pesanannya..membuatkan rumah riuh dan happening! huhuhu....
Mak... nak balik!!! huuuu... (tetiba je rasa mcm homesick!)

Paling saya tak dapat lupakan apabila mak menjaga saya semasa saya cedera lutut (jatuh main netball), 2 thn lalu... yg menyebabkan saya MC selama 2 bulan, pergi fisioterapi selama 4 bulan, tak boleh berjalan tanpa bantuan tongkat dan org lain... huuu....
Mak menjaga saya seperti saya masih bayi, bawakan makanan, bg makan ubat, papah utk bergerak, dan segala2nya lah yg tak dapat saya lakukan semasa sakit...
Saya sangat terharu dan sangat terhutang budi dan segala2nya kat mak...
Memang saya takkan lupakan hingga ke akhir hayat saya...
Saya berjanji, akan menjaga mak saya selagi ada hayatnya....

Semua ibu di dunia sangat sayangkan juga anak2 mereka...
Kasih sayang ibu tiada batasnya..tiada akhirnya... iskk..isk....
Dari anaknya kecik...sampai laa ke besar...

Mak,
Terima kasih kerana melahirkan, menjaga dan membesarkan anakmu ini...
Anakmu ini berjanji akan sentiasa menggembirakan dan membahagiakan mak serta akan sentiasa ikut dan ingat segala pesanan mak...
Segala jasa dan budi mak... takkan terbalas...hanya Allah yg mampu membalasnya...
Saya sangat sayangkan mak saya...
Syurga di bawah telapak kaki ibu....

Selamat Hari Ibu juga kpd semua rakan dan bloggers yg sudah bergelar ibu/mak/mama/mummy/ummi/bonda dan gelaran yg sewaktu dgnnya... --> Fatem, Cik Pid, Ella, Ismah, Nad, Sis Am, Arlita, Sis GD dan semua laa.... (ramai beno kalo nak list kat sini!hehe)
Dan juga kpd rakan2 yg bakal bergelar ibu --> Che Poonz, Shida, Elyn dan sape2 lagik laa...


** i love u so much mom!!!

No comments: