Tuesday, March 30, 2010

15 - Kereta Merah...

Semasa pulang ke kampung, saya terdengar adik bongsu saya menyanyikan satu lagu yg memang saya ingat sejak kecil hingga ke hari ini selain drp lagu Negaraku...!!!

Lagu ketika saya masih kecil, di bangku sekolah rendah lagi..
Lirik yg amat mudah dan masih diingati hingga ke hari ini...
Serta lagu yg amat popular di zaman2 bangku sekolah rendah... hehheee....

Dan saya masih lagi ingat, ketika di sekolah menengah, saya ada menggelar seorang adik junior sekolah dgn panggilan "Adik Kereta Merah"...
Saya pun tidak tahu apa motifnya saya menggelar beliau begitu, sedangkan keluarga beliau pun tiada kereta merah!!! ;p
Nak kata muka beliau macam kereta yg kaler merah pun, takde laa pulak!
Sehinggakan saya menulis lirik lagu tersebut di kertas kajang, serta menghadiahkan kepada beliau.. Cehhh..ntah hape2 laa aku ni eh...! ;p
Huuuu...

Okeh, skang saya cuba menaip lirik lagu tersebut (masih ingat hingga ke kini ok!)
So, pada sesiapa yg pernah belajar pelajaran muzik masa sekolah rendah dulu, pasti masih ingat lagu ini, kecuali sekolah anda tidak menggunakan silibus pelajaran muzik yg ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan... hehehehe..

Jom... sila nyanyi bersama2 ok... (*_*)


Kereta Merah

Bapaku pulang dari kota
Bapaku belikan kereta
Kereta kecil warna merah
Boleh ku bawa ke sekolah

Pornn..Pornn..Pornnn...Pornnn...Porrnnnn...
Kereta kecilku berbunyi
Marilah adik, mari naik
Bolehku bawa jumpa nenek...







** kebosanan tahap cipan terkukus melanda...!!! gille bosannn tahap dewa!!!

2 comments:

aNnE 'S said...

hm..salah satu lagu nayli kt sekolah ni..hehe..xpe mungkin sok2 cik angah kite yg berkereta merah..

Izyan Darling said...

macam kereta aku je tu. :D btw kereta aku tu tak membesar2 lagi. perlahan sungguh tumbesaran beliau...