Monday, February 22, 2010

8 - Sudah baca...

Saya telah lama pun selesai menghabiskan buku ini... Aku Kan Novelis!
Yang ditulis oleh kwn sekolah menengah saya, Cik Nurul Syahida Kamaruddin (ex-5 Iman)

Saya beli di MPH, SACC Mall dgn harga RM17.90 sahaja dan saya juga turut membelikan senaskah utk Minah (sbb beliau pesan srh tolong belikan)
Saya hanya berjaya menghabiskan buku ini dlm masa 2 hari.. (rekod yg agak lama juga)..
Tetapi, saya rasa tidak selama Cik Irma yg mungkin sampai sekarang tak habis2 lagik baca kot..huhuhu... (Irma, ko dah abis baca blom??) ;p

Sebab saya hanya berkesempatan membacanya ketika :
[1] tunggu bas waktu pagi nak pegi keje
[2] dalam bas nak sampai ke tmpt keje (kalau dpt seat)
[3] tunggu bas waktu ptg dah balik keje
[4] dalam bas nak balik dr keje (kalau dpt seat)

Waktu2 lain saya mmg tidak ada masa... Itupun saya tetap membaca dlm bas (kalau dpt duduk) walaupun bas yg dinaiki spt roller coster ok!

Saya sgt suka baca novel ini...sbb ianya sgt simple, light, x pening, dan yg paling penting...anda pasti akan tergelak2 sorang diri, rasa mcm nak pecah perut, rasa mcm nak terguling2 mcm tenggiling gelak ngn ayat2nya yg bersahaja dan sungguh sgt sempoi!
Juga tidak ada adegan2 ayat2 cinta yg melampau atau menggelisskan...

Nak sinopsis kah? ;p
Mengisahkan kisah hidup seorang penulis novel yg x penah jatuh cinta, bernama Safiah Shuhaimi...kehidupannya yg sempoi dan asyik sibuk mencari idea dan ilham utk menulis novel...mempunyai rakan yg setia menjadi driver beliau bernama Helmi dan seorang rakan wanita yg baik hati dan sgt setia kpd beliau bernama Iza.. Beliau sering menulis novel tentang cinta, dan sering berjaya menghasilkan perasaan cinta dan mewujudkan perhubungan sesama mereka..Dan beliau sangat bangga dgn hasilnya itu! "Aku kan novelis!"

Namun, keadaan berubah apabila beliau dipertemukan dgn seorang lelaki pelik yg berambut pjg berwarna merah menyala serta berkanta lekap berwarna merah juga sedondon dgn warna rambutnya...
Owwhhh...not my taste! - kata beliau...
Tapi...takdir Tuhan menentukan segalanya... Bagaimanakah beliau boleh jatuh cinta dgn lelaki pelik bernama Roul ini akhirnya???
Huuuu..utk mengetahuinya, sila baca sendiri ok!!! hehehehe....
(Saya sedang mempromosi novel rakan sendiri ok... - Shy, sila belanja aku KFC!) hehehee...





Ini dia "Aku Kan Novelis!" milik saya...Ok, sila lihat penanda buku itu...milik saya sendiri juga, bukan dari penulis buku, tetapi dari boss yg pulang dr Japan..
Ok, jgn lupa tengok nama penulis "Nurul Syahida" itu... bekas pelajar jurusan akaun, 5 Iman..





Ya... ini bahagian dalam novel milik saya..semua novel yg saya beli, akan dibalut dgn plastik emboss (ye ke nama dia emboss? yg kasar2 sket tu) serta ditampal tarikh dibeli dan tempat dibeli ok...
Saya sediakan ruang di bwh itu utk penulis (Shy-da) sign nanti...tapi, tatau bile boleh jmpe beliau...huuuu...
Shy, sila sign buku aku nih!!!






Alamak...blurrr2 plak gambar ni... Ini ialah bukti pembelian! hehehe...

Ok...kepada semua, sila beli novel ini! (sekali lagi saya mempromosi eh..)
Memang bessttt!!! Tak rugi anda baca! Lagi2 kalau anda mmg sdg tensen2 keje ke..dan yg paling utama kalau anda mmg tgh tensen2 kat jalan waktu2 jem spt Puan Poonz...percayalah...
Boleh baca mase tgh tggu barisan pjg... pastu boleh gelak sorang2 mcm org tak betol...(apabila dilihat oleh org kete sebelah!) hehehe...

Itu sahaja ulasan novel yg saya baca hasil nukilan kwn sendiri!
Kepada yg tak suka baca novel, boleh baca sinopsis saya ini sahaja, tetapi kena beli n baca jugak sbb sinopsis nih tergantung2 sket...hehehe...
Kesimpulannya, memang kene beli n baca sendiri sampai habis ok! =)

To Shy-da ;
-->> Syabas!!! Anda berjaya membuatkan saya kelihatan spt org gila di dlm bas! (ketawa terkekek sorang2 dlm bas!) hehehe...
-->> Aku nak signature ko weihh...kat buku aku beli sendiri itu! ;p
-->> Sila buat part II pulak weihhh... (request nih!)
-->> Harap2 pakwe ko bukan mcm Roul tu laa weihhh....pelik gille rambut merah menyala! Aku dpt bayangkannnn!!! Ngeriiii... huuuuu.....

6 comments:

ﺇﺭﻣﺎﻳﻨﺘﻲ ﺇﺳﻤﺎﻋﻴﻞ said...

hahaha!!! ko ni pakai ilmu mistik ke hape ngah? ofkoslah aku belum habes bace lagik! ahahaha!! :P mane taknye, asal bace je ngantuk, tidurlah aku. hehh.. tp insyaallah akan berusaha ditamatkan sebelum penghujung bulan 3 nnt. keh keh.. :P

Cik AnGaH said...

irma : huuu...lama gille nak abis! ujung bln 3???
waaahhhh..kalu tu mmg takde rekod aku tu! hehehee...
nway, ko ade tak jd mcm aku gak? mcm org gille dok ketawa sorang2???

ﺇﺭﻣﺎﻳﻨﺘﻲ ﺇﺳﻤﺎﻋﻴﻞ said...

ofkoslah ade ngah. gile x gelak, kaki lawak si shai ni. hahaha! tp bangge ah, ade kwn bijak bermain bahasa mcm dia ni. hebat2.. observant sungguh! hehh..

shahee kheyroon an nisa'a said...

ye nanti aku sign.
tapi org kata kdg2 kite mmg jatuh cinte dgn org yg tak disangka2. ewah, falsampah hari ini

m@ said...

ngah....ku mmg dh lame x jenjalan blog kawan2...
mood down dear'.
ngah
ni email - fatemshafek@yahoo.com
ko takecare eh..
cepat email nk tau citerr :-p

ciPuding_7 said...

masa drive takleh membaca..
kang aku 'cium' bontot kete org lak kang..
hehehe..

shai, novel free 1..!!