Tuesday, December 29, 2009

Wedding Hasruddin - 19/12 mlm

Pengantin ialah : Mohd Hasruddin Bin Hussein
Lokasi : Kg Bukit Kerayong, Klang
Tarikh majlis : 20 Dec 2009

Beliau ialah rakan bukan sekelas saya semasa sekolah menengah (kelas sebelah). Berkahwin dgn pilihan hati, Sofia, org Shah Alam. Kami pergi pada mlm hari Sabtu (19 Dec 2009) sebab pd esoknya ada wedding lain yg perlu dihadiri.
Tapi, kami yg hadir tak dapat melihat beliau (pengantin) utk bersanding bersama Sofia serta memakai pakaian pengantin sbb mlm tu rumah beliau hanya buat kenduri kesyukuran dan takde sanding2 dgn pengantin pompuan. Sampai kami pon kompius...Udin ni pengantin ke penanggah yg basuh pinggan??? huhuhuhu....
Kata Udin; "Esok aku bersanding baru laa pakai cantik2..."

Ehmm...tengok laa gambar2 pengantin yg ala2 spt penanggah kenduri tu...huhuhu...



# Gambar pelamin beliau, Udin bertemakan purple + putih.
# Beliau (Udin) yg kami paksa duduk bersanding gak atas pelamin sorang2 sambil Salleh yg mengajar beliau cara duduk + senyum dgn betul ketika bersanding...maklum laa, Salleh masih di ambang pengantin baru lagi...masih ingat lagik cara2 serta teknik2 utk bersanding! hehehe..

# Udin sedang belajar posing utk esoknya.
# Salleh (tukang ajar posing bersanding kat Udin) bersama sang isteri beliau, Naziana. Mereka masih lagi pandai berposing kat pelamin (ye laa..baru je lagi jd pengantin, x sampi sebulan lagi..huhuhu..)



# Pasangan pengantin yg dah lama sket (6 bulan), Asyraf dan Zawani.
# Kami yg tumpang berposing2an atas pelamin Udin.




# Salleh dan Naziana bersama pengantin yg diraikan, Udin.
# Asyraf dan Zawani juga bergambar dgn sang pengantin, Udin.

# Dari kiri : Apai, Bonny, Joto dan Ajim yg sgt gembira dpt bunga telur kat pelamin Udin tu.
# Siapakah pengantin sebenarnya? Nape Udin dok kat bawah plak? Kelihatan Bonny, Joto dan Ajim yg menguasai kerusi pengantin itu.. ;p



# Permintaan pengantin nak bergambar ngn ex-5H yg dtg, Joto & Ajim.
# Udin bersama ex-5A -> Apai, Salleh dan saya.


# Antara yg hadir di malam tersebut meraikan Udin yg bakal bersanding pd esok harinya.
Lihat saja aksi2 bebas mereka yg 'sawan' kamera di pelamin Udin itu...huhuhu...

# Mari berposing2 an lagik...esok dah tak datang...
# Salleh dan isteri beliau yg sedondon pd mlm itu berkaler biru (biru ke hijau ni? ke aku yg buta kaler??)


# Hasruddin yg mengkompiuskan ktorg yg dtg mlm tu..."Udin, ko nih penanggah yg basuh pinggan ke pengantin?"
# Ajim dan Bonny sedang lepak2 minum air teh panas lepas makan nasik lauk ikan keli msk lemak cili api...uisshh..sedap btol!!! ;p



# Sessi lepak2 minum teh panas lepas makan nasik di khemah bersama pengantin yg menyatakan ke'nervous' an beliau nak bersanding atas pelamin esok. Sambil diberi tips2 oleh Salleh dan Acap yg berpengalaman dlm posing-memposing kat pelamin ni...hehehe..


# Mari lepak2...Kelihatan Udin mendengar dgn tekun tips2 yg diberikan...
-> "Esok ko pakai spek itam tau Din, nampak cam macho sket..."
-> "Ko jgn senyum terpakse...nnti x lawa...ko senyum poyo2...ngn penuh keikhlasan walaupon ko penat dah time tu...baru gambo nmpk cantik!!!"
-> Ko jgn makan byk2 time makan beradab tu tau, nnti org kata pengantin lapar sgt plak.."
Hahaha...kelakar gille!!!
Banyak btoll kata2 nasihat yg diberikan kat beliau sebagai persediaan nak bersanding kat pelamin esoknya!
Tapi, ktorg semua pon tak tau, adakah beliau mengikut nasihat2 tersebut? Tak dapat pon tgk beliau dan Sofia bersanding kat atas pelamin...huhuhu...
Sesapa ada gambar dorang tak??
Anyway, to Udin & Sofia;
* Selamat Pengantin Baru..
* Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat...