Tuesday, October 13, 2009

Kemaskini kah?

Sungguh lama saya tidak mengemaskini blog ini...
Nasib baik lah labah2 tidak berani bersawang di sini...huhuhu...

Tidak tahu dari mana ingin dimulakan pengemaskinian blog saya ini ya...
Cerita semasa hari raya kah...Cerita semasa selepas habis bercuti raya kah...Cerita dah masuk opis semula kah...Cerita menghadiri rmh2 terbuka kah...Cerita ke kenduri2 kawen rakan2 kah...
Nak cerita apakah???
Uhhhh...banyak sungguh ni...Tidak tahu yg mana satu yg perlu diceritakan...Sebab nak menaip pun sedikit malas...(cehh...pemaleh sungguh aku nih!)

Aidil Fitri jatuh pd 20 September (bln lepas).. Saya bercuti selama seminggu dgn harapan dpt beraya puas2 dgn berbekalkan 4 pasang baju raya baru...hehehe...
Namun, disebabkan terlalu keletihan dan kepenatan pd hari raya pertama dan kedua (penat basuh pinggan dan melayan sedara mara yg dtg), saya demam dan tidak dpt bangun selama 2 hari berikutnya...dan pd hari raya ke3, saya gagahkan jua diri utk menghadiri majlis pertunangan kwn saya, Cik Akmar @ Minah di Tg Karang...dan waktu itulah barulah saya dpt pakai baju raya ok!

Balik semula ke Shah Alam, pd hari Ahad dan bekerja semula pd hari Isnin dlm keadaan yg masih tidak sihat..Sampai opis, sungguh gembira sbb dpt duit raya dr boss lama..huhuhu...bestnya!
Duit raya saya yg ke3...syukur...sekurang2nya masih dpt duit raya walaupun dah besar! ;p
Thanks boss! (actually ex-boss sbb beliau telah resigned, skrg aku masih tadak boss kat opis dah sebulan lebih nih!)

Kalau sebut hari raya tu, mcm biasa laa...mesti banyak sgt rmh2 terbuka ni...dan semestinya di hujung2 minggu...Jadi, di hujung minggu pasti ke rmh terbuka...huuuu...dpt makan free! hehe...sangat penting bagi org bujang yg duduk di rmh sewa spt saya, buleh bajet duit makan nih..

Juga sibuk menghadiri majlis2 perkahwinan rakan2... (akan dikemaskini kemudian laa + letak gambar nnti) =)
Aduuuhhhh...tiba2 tangan saya rasa sgt lemah utk menaip lagi banyak cerita... (alasankah sbb mmg malas??) ;p

Yang penting...walaupun saya tidak dpt beraya sakan spt yg diharapkan, namun saya tetap gembira dan bahagia di Syawal 1430H ini kerana dpt berkumpul dgn semua ahli keluarga...
Dan saya sgt bersyukur kerana masih diberi peluang olehNYA utk menyambut Syawal lagi utk kesekian kalinya dlm hidup saya...
Alhamdulillah...
Sebab...saya sendiri tidak tahu sama ada masih adakah SYAWAL lagi utk saya pd thn hadapan...
kan?

** salam aidil fitri...

No comments: