Monday, October 26, 2009

Jejak Kasihan...

" Jejak Kasihan..." Chewaahhh...tajuk cam poyoss jerk...

Ye..tapi, memang itu lah realitinya... Saya telah berjaya menjejaki rakan2 semasa di zaman2 persekolahan dahulu...especially rakan2 yg pernah satu kelas dgn saya (suatu masa dahulu...waahhh..dah tua rupanya aku!)


Ini rakan saya semasa form 1 & form 2. Beliau telah berpindah skolah ketika di pertengahan form 2, kemudian kami hanya berkontek2 melalui surat shj (dulu2 x maju lg, x reti email2 ke, sms ke). Nama beliau ialah Suraya, dan kami panggil masa beliau mase skolah dgn panggilan 'Surey'.
Saya terjejak kasihan dgn beliau semasa di mjlis perkahwinan rakan saya yg sama2 belajar di UiTM Melaka dahulu. Kami sangat terharu atas perjejakan kasihan ini...
Huuu...excited sungguh dpt jmpe beliau setelah hampir 12 thn tak bersemuka!!!
Ketika ini beliau sedang pregnant hampir 4 bulan setengah dan sekarang menetap di Kepong.
Tarikh jejak & foto diambil : 10 Okt 2009 (Dewan UKM, Bangi)


Lagi gambar bersama Surey. Di sebelah kanan sekali ialah rakan skolah dan sekelas kami juga, Nur Adila. Sekarang Adila bekerja di PPUM dan menetap di Subang Jaya.
Bestnya...jmpe rakan2 lama... =)


Ini baby rakan sekelas saya, dari form 1-3, serta rakan yg sama2 tggl dlm satu dorm dan yg selalu kejutkan saya kalau tertidur ketika dlm kelas, lebih2 lagi semasa subjek BM.
Rakan saya yg bernama Nurul Arlita, seorang perempuan yg sgt tinggi lampai dan kurus kering! hehehe...
Kemudian beliau telah berpindah ke MRSM Muar dan menyambung pengajian di USM. Saya pergi melawat beliau yg baru melahirkan baby pd sehari sebelum hari raya..Baby yg diberi nama Muhammad Aidil Haziq (baby hari terkahir Ramadhan)
Tarikh jejak & foto : 11 Okt 2009 (Serendah, Rawang)


Ini dia si ibu baby tersebut. Nurul Arlita yg memangku Aidil yg nampaknya sgt marah apabila gambarnya diambil bersama ibunya, sebab dia nak ambik gambar sorang2 aje..huhuhu...
Tapi, dlm gambar tu...baby tu nangis ke ketawa eh? Musykil plak seketika..


Ok...ini baby sape plak?
Ini ialah baby lelaki rakan sekelas saya dr form1-3 juga...Beliau telah menyambung pengajian di Maktab Tahfiz selama 5 thn dan kemudian ke UIA. Beliau bernama Nurul Qistina dan sekarang menetap & bekerja di Rawang.
Beliau melahirkan baby yg diberi nama Luqman Al-Haqeem ini pada 1 Syawal 1430H di Hospital Selayang.
Tarikh jejak & foto : 11 Okt 2009 (Btg Kali, Rawang)


Ye...ini dia si ibu dan ayah Luqman Al-Haqeem, Qistina @ Qiena dan suami beliau, Ustaz Faizal.
Ketika ini beliau masih lagi berpantang di rmh ibunya.

Ini gambar kali terakhir kami berjumpa sebelum Qiena melahirkan baby nya. Ketika ini beliau sedang pregnant (tak ingat lak mase ni baper bulan beliau preggy)
Foto diambil bersama Dayang, Kenet, Qiena & Onique di KFC, KLCC pd awal thn 2009.
** seronoknya bila terkenang zmn muda2 masa skolah2 dulu...huuu...
nak pakai uniform skolah!!! huwwaaaaaa....

1 comment:

aNnE 'S said...

memang best dpt jumpa membe lama kan..mcm xcaya je semua dh beranak pinak..hehe termasuk aku..ha apa lagi ditggu..heheeh