Saturday, June 14, 2008

Sedih kah?

Tengok tajuk entry je..dah dpt membayangkan aku dlm keadaan sedih...
I'm in sad... *sigh*
Tapi, nape aku sedih?
Dah lama aku tak rasa sangat sedih...sangat sadis...sangat...it's hard to express... =(
Memang banyak benda yg boleh jd alasan sesuatu kesedihan...masalah kehidupan, peribadi, kerja, keluarga, kawan, dan macam2 lagi...
Aku? Sedih? Sebab? huuuu... *sigh*
Aku pon tak tau nape...
Ntah laa...
Kadang2 kita cuba utk jadi seorang yg memahami, yg cuba utk membantu org lain, yg bertanggungjawab, yg cuba menyelami apa yg dirasai oleh org lain, yg cuba berkongsi apa yg dirasai oleh org lain sbg seorg yg dpt memberikan sesuatu yg terbaik utk seseorg dgn penuh keikhlasan dan kejujuran hati...
Tapi, mengapa?
Selalu dan sentiasa seseorang itu menyalah anggap...menyalah maksud apa yg sebenarnya yg cuba kita lakukan...yg cuba kita berikan...
Tidak semua yg kita lakukan itu...akan menggembirakan dan memuaskan hati seseorang...
dan...tidak semua dan kadang2 tidak mungkin akan dihargai oleh orang tersebut...
Dan ini sekaligus menyebabkan hati seseorang yg ikhlas dan tulus suci itu sedikit terguris...dan terkalis dek apa yg ditunjukkan oleh seseorang itu...
Uhhh...dan inilah yg dinamakan lumrah sebuah kehidupan...
Tak semestinya setiap benda dan sesuatu yg baik dan murni kita lakukan itu akan mendapat penghargaan dan penerimaan yg baik daripada si penerima...
Dan itulah sebenarnya realiti sebuah kehidupan...
Dan akhirnya...kesedihan itu kadang kala tidak dapat dibendung lagi... *sigh*
Iskk...iskk...

** Sekadar gambar hiasan..

comelnya si kucing ini walaupon aku tak suka beliau scr realiti



mudahnya menjadi seekor kucing...

sukar mengekspressi apa terbuku di hati...

hidup tidak selalunya menggembirakan...kan?

** Sedih sungguh...susah nak kawal emoss sedih nih... =(

** May ALLAH bless me always...

No comments: