Sunday, May 25, 2008

Mari bercerita..

Semalam (24 Mei) aku ada banyak event!
Mula2, pagi2 lagi aku dah pegi exam KPLI kat SAAS, Kosangor..
Aku gi ngn Adik yg setia bersama2 aku walau apa pon yg berlaku.. Thanks dude! =)

Aku sepatutnya mmg keje on Saturday, tapi dr awal2 lagik aku telah bertekad nak amek MC atas alasan kunun2nya kene ceri-beri (cirit-birit) sbb mmg nak gi wedding Irm..
Tp, tanpa diduga, rupa2nya exam KPLI jatuh pd hari yg sama!
Cehh...niat asal nak pegi wedding Irm di awal hari, akhirnya terpaksa jua ditunda ke waktu yg agak lambat disbbkan exam tersebut! huuu....

Selesai exam, terus ajak Minah (dpt tmpt exam sama ngn aku) pegi ke sebuah klinik di Kosangor (nama terpaksa dirahsiakan) sbb nak amek MC + ceri beri...hehehe...
Dengan muka kunun2 sakit...aku pun masuk bertemu en doktor tersebut..

En Doktor : "Ya miss...kenapa? demam kah?"

Pesakit : "Bukan..saya kena cirit birit laa doktor...dah banyak kali gi toilet ni...Dari ptg semalam sakit2 perut ni..."

En Doktor : "Ooo..ni you kena food poisoning ni.." - cehhh..mana plak laa dia tau aku kene keracunan mknn ke ape...memandai jer en doktor ni.

Pesakit : "Ye la agaknya doktor...tak tahu makan apa...Tu laa, pagi tadi saya dah siap2 nak gi keje, tapi tak larat sbb asik ulang alik gi toilet je.." - huh, tipu sunat nih!

En Doktor : "Ok..takpe, nnti saya bagi MC.."

Ngeh..ngeh..berjaya!
Aku rase en doktor tu mmg dah tau aku sebenonya tak sakit pon, nak MC aje..
Sebab beliau langsung tidak meng'check' aku...cuma suh aku bukak mulut jer..huh..
Setibanya di kaunter ubat & pembayaran..

Pembantu klinik : "Cik, ni ubat cirit birit..ubat bla..bla..bla..makan bla..bla..bla..dan nih mc skali.."

Pesakit : "Baik..ok..ehhhmm..berapa eh semua?"

Pembantu klinik : "Semuanya rm40.."

Mak aaiii...aku rasa mcm nak nangis je bila dia sebut rm40!!!
Dahh laa blom gajik! Duit pon cukup2 jer nih!
Bapak gile mahal! aku bajet rm25 ke 30 ke... Nasib laa ade gak duit dlm purse aku! Kalu tak, mau aku cakap tak jadik laa...hehe...
Cehhh...keji punya doktor!!! huhhh...
Tapi, takpe laa...demi seorang kawan...!!! Dan demi nak save cuti! Takpe, lagipon aku leh claim balik! heeeee... =)

CONGRATS to Irm yg telah selamat diijabkabulkan ngn jejaka pilihan hati beliau, Mohd Hafiz..
Semoga berbahagia dan berkekalan hingga ke akhir hayat...ameenn..

Gambar2 perkahwinan akan diaplod nnti sebab blom dapat lagik dr Bitun..
Antara rakan2 SMKA yg hadir masa mjls persandingan ; Aku, Adik (pengapit), Minah, Bitun, Ella, Mass, Noe, Suzie, Najwa, Haza, Mad..


** Lepas gi wedding Irm, gi wedding Inor (junior SMKA) kat Kg Permatang, siap ada lauk ayam KFC lagik! heehehe...
Lepas tu aku & Adik gi menziarah Ayim & her family kat Tg Karang..
Takziah atas pemergian bapa beliau pd hari Khamis yg lalu.. (feel sorry to her, just arrived Malaysia on Friday..tak sempat tengok arwah..sabar Ayim..)

** Kesan dari aku kunun2nya ceri-beri itu... aku mmg BETOL2 kena ceri-beri lps balik kenduri smlm! Aku asik gi toilet sepanjang mlm tadik! Sampai skrg (ketika entry ditaip), aku masih 'bergumbira' ulang alik ke toilet!!!
Akhirnya...berguna jua ubat2 rm40 tersebut! huuu....
Padan muka aku!!!!! (aku harus INSAF!!! adakah ini balasan Tuhan kpdku?? huuu...)

** Di bawah aku letakkan antara gambar2 menarik Pusat Pelancongan Kelip2 di kampung aku.
Pusat Pelancongan Kelip2 Kg Kuantan...
Besttt weihh...jom laa ramai2 dtg melawat kampung aku! (cehh..dah berbelas2 tahun, baru aku ada inisiatip nak promot kg sendirik!) ;p
Bleh singgah minum sirap kat rmh aku! hehehe..



wif Irm (ketika masih blom jd wife)


Pintu nak masuk ke kawasan..

The Rules...




Pemandangan di situ..life jacket yg di sidaian...





Ada play ground gak...


tunjuk arah...


Jeti Kg Kuantan...


Elektrik = kelip kelip kah??

** Untuk keterangan lanjut, anda buleh laa mencarik info kat internet atau pun kontek jer ngn MDKS (majlis daerah kuala selangor)
** Meh laa datang...naik sampan yg didayung tau! bukan guna enjin!!!

No comments: