Monday, May 12, 2008

aku di tag!

Memandangkan aku dah la lama tak apdet, ku lihat semakin banyak kutukan serta cercaan yg ku terima di blog ku sendiri!
Cehh..hampeh btol rakan2 nih!

Owh, rupe2nya aku telah ditag oleh 2 org makhluk bukan asing, iaitu Poonz dan Izyan..
Memandangkan ape yg ditag itu adalah sama jerk, maka...aku buat skali jer laa..
Maleh nak taip banyak2 kali nih...(dah mula laa sikap maleh aku tu!) ;p

Mari kita lihat...

The Rules :
1. Each blogger must post these rules first.
2. Each blogger starts with eight random facts/habits about themselves.
3. Bloggers that are tagged need to write on their own blog about their eight things and post these rules.

Hahaha...meh laa tau the random facts/habits pasal aku...nyesal beb kalu tak tau!

1- Bertukar!!! (mcm Ultraman plak!)
Hehehe...ni soklan & ayat paling aku benci!
"sejak bile ko gemokz nih?"
"weh...gemoknya ko!!!"
Huu..aku telah bertukar, dulu aku ialah sorang yg kurus spt lidi dan sgt la anggun...
Namun, setelah berjaya menderma darah setiap semester semasa di Melaka, dgn niat suci murni, haa..inilah hasilnya!
Bile nak kurus balik nih!!! Tapi, aku tetap masih comel dan anggun ya! (sila la puji diri sendiri sbb tadak sape nak puji...) ;p

2- Hate COKOLAT!
Aku rasa cam nak muntah kalu tengok cokolat byk2!
Sehingga skrg aku sgt pelik nape org sgt suke cokolat.. Aku bukan tak suke cokolat sbb nak kurus ye...tapi, mmg sejak dolu2 lagik aku tak suke cokolat!
Aku pon tak tau nape...ntah nape ntah...mungkin sbb kecik2 lagik mak aku tak bagi duit suh beli cokolat kot... ;p
Oleh itu, sila jangan bagi or hadiahkan aku cokolat ye! nnt aku sedekah kat org lain serta aku akan kesedihan krn tak berminat merasainya!

3- Sangat 'garang'
Truly, aku mmg sorang yg sangat garang spt harimau bintang! bak kate adik aku Hanif & Haziq!
Kawan2 adik2 aku takkan berani masuk rmh aku sekiranya mereka terpandangkan muka aku yg cun ini!
Antara ayat yg sering aku dgr drpd kwn2 Hanif ; "Anip, kite main kat tempat lain la..tak nak masuk rumah ko..akak ko yg garang tu ade laa.."
Hahaha...aku suka! Menyemak jer bdk2 ramai2 dtg rmh aku, pastu buat sepah! (betapa kejinya aku!)
Aku akan diberi 'mandat' oleh mak bapak aku utk merotan serta mencubit 2 org adik lelaki aku sekiranya dorg balik umah lambat ataupon malas wat keje skolah! Hahaha..seronok..seronok..
Mase zaman skolah2 dulu pon aku terkenal ngn sorang yg garang dan strict even ngn rakan2 sendiri skali pon... tapi aku mmg senior yg sporting...hehehe...
"lambat, lompat bintang!" --> ayat feveret utk Poonz & Mass

4- Suka masak + makan..
Aku mmg suka masak...Aku pandai masak weih..!!! (btol nih..tak tipu..tak caya tanya mak aku!)
Dah laa pandai masak, pastu sedap plak tu... Cakap jer menu, aku buleh masak beb! (ayat belagak + takbur + tinggi diri dsb yg keji) ;p
Hehehe...gerenti sape kawen ngn aku, akan kenyang sentiasa makan hasil air tangan aku! hikhikhik...
Kalu dah masak, mesti kene makan, kan? Hehehe...Aku akan makan apa yg aku masak...
Aku tak pedulik org nak makan ke tak ape yg aku masak, janji aku akan makan apa yg aku masak! (btol ke struktur ayat aku nih?)

5- Ada ramai kawan2 + kenalan2..
Aku ade byk kawan, dr kecik sampai laa ni...Kdg2 aku sampai dah tak ingat2 nama dorang, tp still ingat muka...
Aku rapat ngn kawan2 yg sejak dr skolah menengah dulu (beb, u all know what i mean!), ngan akak2 senior, abang2 senior (ade ke aku rapat? tak sangat kot...kenal2 gitu2 laa, tau2 gossip je), ngan junior2 skolah, ngn rakan2 kampung, skolah rendah, kwn semenara gading...ntah sape2 lagik yg aku jumpe2, kenal2...
Aku kan ke peramah, suka menyibuk2 memulakan percakapan ngn org...ngeh..ngeh...

6- Takde lesen ape2 pon!
Ni paling kesian..Aku rase semua org pon cam pelik sbb sampai skrg aku mmg takde lesen motor & kete apatah lagik lesen lori!
Sampai skrg aku tak berjaya2 amek lesen...sbb sejak lps skolah lagik, bapak aku dah pesan kene guna duit sendiri tanpa bantuan sape2 utk amek lesen!
Mase blajo pon aku tak amek lesen...nape eh? OooOo..sebab duit PTPTN tu, duit kerajaan...takleh gune wat mende2 tak berpekdah... ;p
Makanya, sampai skrg aku masih takde duit sendiri yg mencukupi utk amek lesen serta takde mase...bz laa katekan... ;p

7- Tak menyukai haiwan bernama 'kucing'!
Aku mmg tak suke kucing! Aku tak tau nape...nyampah aku kalau tgk kucing menggedik2, gesel2 kat kaki org...
Selamat laa ko kalau sampai kat kaki aku! gedebussshhhh...aku tendang jer!
Hanya ade seekor kucing jer selamat aku tak wat kejahatan kat beliau, iaitu Si Nanok (kucing pompuan pendatang yg kakinya tempang yg dibela oleh adik bongsu aku!)
Beliau sorang je yg aku mcm kesian sket laa...memandangkan dah laa pendatang, anak yatim piatu, tempang plak tu...sian plak aku...
Tapinya, aku pon pelik...aku sgt suka ngn gambar2 yg berunsur haiwan yg bernama 'kucing' nih..yg kucing realiti aku tak suka plak...

8- Aku blom kawen...
Waaaa...aku blom kawen lagik! Akak aku dah kawen, adik bawah aku dah kawen, adik keempat aku akan bertunang...aku???
Huuu..cane nak kawen? Dah laa takde duit, dan yg penting mestilah takde orang yg nak dikawen kan...takde bf! hahaha...siannya aku!
Takpe...yg penting aku bahagia + gumbira ngn idop aku skrg! =)
Mari kumpul duit byk2...jadik org kaya! (khas utk ahli2 kelab aku; Poonz, Mass, Fiza!)
hehehehe....


Uhhh..penatnya aku taip byk2 nih...
Banyak kan aku apdet...(maksud aku butir2 huruf yg aku taip!)

Aku malas nak tag sape2 sbb aku rase semua org pon cam dah kene tag!
Aku mesti laa org paling 'awal' menjawab tag ini! hehehe...
Sekian...tu semua bukan pitnah diri sendiri tau...btol tu... ;p

** Congrats to Amirah (x-5A) dapat baby boy, 3.75kg on 30th April 08...
** Congrats to Nad also...berapa bulan beb???

No comments: