Friday, February 29, 2008

bz bee..!

Huhh..sungguh bz spt beezz aku smlm!
Banyak sungguh input2 yg aku terima sehingga aku sedikit pening! waaa...

Tetibe aku disuruh masukkan itu, masukkan ini ke dlm sisstem, pastu check adakah sama data yg ada dlm sistem...check status students...ntah...pekebende lagik ntah! aku jadik pening!
Bukan aku tak tau, tapi sbb bende tu seakan nak rushing jerk..buat aku cam kelam kabut! Tapi pun, sebenarnya, bukanlah nak semlm gak! Bengong! Buat penat2 jer aku pening2 kepala...sampai aku tak lalu nak gi lunch! Cehh...
Huuu..baru aku tau, penat serta letih rupanya keje nih eh? hehe...(adekah ini soklan bodoh atau mmg soklan yg tak perlu dijawab?)

Dah 2 hari hujan turun lebat..Masa aku balik opis, hari Rabu tu, hujan sangat laa lebat..
Aku kuar opis, blom lg hujan turun, cuaca masih panas aku rasa..Tetiba je mendung jap, pastu hujan turun melimpah ruah..selebat2nya..aku berkejar naik bas, tapi aku tetap basah kuyup!
Disebabkan hujan yg lebat itu, kesesakan lalu lintas pon berlaku di sekitar shah alam dgn hebatnya..di mana2 pon jem! Drpd aku basah kuyup, sehinggalah kering sbb kene air cond bas serta lama sgt kat dlm bas!

Sungguh Agungnya Yang Maha Esa, walaupun hujan cuma sekejap je, aku rasa tak sampai pon sejam, namun...boleh banjir sekitar shah alam ini! Aku tgk byk kete2 lecturer, students yg diparkir di sekitar kwsn, habis ditenggelami air! Waahhhh..kesiannya mereka! Huuu...
Nasib laa aku hanya sorg insan yg menggunakan kenderaan awam...bas seranas tidak ditenggelami air, malahan mampu mengharungi ketinggian air itu tatkala kenderaan2 lain terutama sang kancil tersekat di jalanan...
Sang seranas tersekat agak lama di bulatan berhadapan McD seksyen 3 tu...huu...sungguh terkejut aku tgk air yg sgt tinggi serta deras, sama paras dgn ketinggian ulatan tu, semua kete dah tersekat, takleh nak lalu...semua nak cari alternatif lain, ada yg nak pusing balik laa..berundur la..tapi, mesti laa sama je...takleh nak ke mana pon..jadi, keadaan ini menambahkan lagik kesesakan dan kebengangan kenderaan2 besar spt encik bas!
Dgn saiz bas yg mampu mengharungi banjir tersebut, akhirnya aku berjaya sampai ke rmh hampir jam 7.20 mlm...pada hal aku kuar dr opis, tepat jam 5 ptg! Waaahhh...lama btol!

Smlm pon hujan lebat gak, tapi takde laa sampai banjir spt semalamnya...
Disebbkan cuaca yg sentiasa hujan dan sejuk, aku bwk stokin sbg langkah utk hilangkan kebekuan kaki2ku ini... =)

Owh...berbalik tntg kebz an aku smlm...
Walaupun aku bz, tp aku tetap gak sempat menjengah YM aku melalui Mail Beta aku tu..huhu..
Kejap je aku online, pastu aku berbalik menjalankan tugas ngn penuh dedikasinya! ;p
Aku kuar opis cam lambat sket, balik rmh, terus temankan Azie (housemate) aku gi tapau mknn dia nak berbuka posa..Pastu, dlm kol 8 lebeh, ktorg gi seksyen 24, nak hantar kain ela kat taylor, Azie punya..Ktorg ke rmh Sazlin (x-classmate masa blaja kat uitm), sbb dia yg tunjukkan taylor tu, sambil2 tu sempat jugakla aku melawat dia sekeluarga serta bergossip2 laa sket...huhuhu..
Balik je, aku terus tido! huuu..mmg keje ni sgt penat dan letih ye! Kol 10 lebeh je, dah ngantuk!

Pagi ni aku kat opis, org pertama yg tiba! hehehehe... sungguh dedikasi serta berkalibernya aku kan? *tersenyum bangga*
Huu..bukannya apa, aku nak bersemangat siapkan keje semlm yg masih terbengkalai! hahaha..padan muka aku! Sape suruh nak mengular2 je masa buat keje! heeee...

Esok pon keje lagik! Waaa...takleh guling2 mcm tenggiling mcm si Izyan slalu buat tu di hari Sabtu!!!

*** masih berpikir2...nak balik kg ke tak nak eh???

No comments: