Thursday, January 17, 2008

apdet!

** apa2 aje laa... **



Lama gak dah aku tak apdet blog ni ye...

Aku tau, mesti banyak dah suare2 sumbang yg ngutuk2 aku sebab tak apdet2 blog nih..kan? terutama adalah...saudari Masitah serta Shy-da...(suke2 ati aku jer petik2 nama2 mereka yg terpilih ini!) huhuhu...

Aku telah ke Shah Alam sejak hari Selasa yg lalu kerana ingin menghadiri temuduga terbuka serta mencuba2 nasib mencarik2 keje di sekitar2 bandar anggerik yg harmoni ini..Macam biasa, melepakkan diri dgn selambanya di 'bekas rumah lama' ku di Blok 20, Seksyen 7..
Terima kaseh tidak terhingga kpd ahli2 rmh tersebut krn sudi memberi tumpangan kpd diriku ini...Thanks guys!!!

Mula2 aku pegi ke Pasaraya Bintang yg baru nak beroperasi di Seksyen 7 (berhadapan dgn pintu belakang UiTM) dgn harapan ingin memohon jawatan2 pentadbiran di pasaraya tersebut..Maka, dgn penuh semangat wajanya, aku pegi bersama Che Rose ke sana dgn membawa segala macam sijil2, resume semua laa..Sampai di sana, kami disuruh mengisi borang dan terus dipanggil untuk ditemuramah @ diinterview..

" apa jawatan u mau mintak..?" -> soal amoi yg amek borang ktorang tu.

" ntah...ape jawatan yg ada..?" -> soalku pulak pd dia.

Kemudian, amoi tersebut pon cakap yg jawatan2 eksekutif semua dah diisi dan mereka2 telah pun mula bekerja..

" Amoi, jawatan promoter, cashier, supervisor sama account clerk ada kosong lagi...U mau try ka..?" -> tanya si amoi yg jua memanggilku 'amoi' itu lagi.

Aku pun cakap kat dia..." Saya nak keje yg opis hour, Ahad cuti, sebab senang nak pegi kenduri kawen nanti..."

Huuhh..aku rasa amoi tu pon nyampah jer dengar ayat2 aku tu..kan? hehehe...dah la nak mintak keje, pastu nak demand2 plak keje ade cuti hari Ahad laa..opis hour laa..Tapi, memang ada!!!
Amoi tu menyarankan aku supaya try apply Account Clerk, sbb keje dr kol 10 pg - 7 mlm, Ahad cuti! hehehehe...

" Takpe, u tunggu kita call...before this Friday, kita akan bagi jawapan..ok? " -> ujar Amoi tersebut memberi sinar harapan.

Namun, sehingga ke hari ini, aku masih tak dpt panggilan harapan tu lagi dr pihak pasaraya Bintang tu..huuu...tapi, aku mmg takde mengharap sangat pun..
Aku still meneruskan usaha giat mencarik keje serta mengisi2 segala2 borang yg ada..

Pagi tadi aku pegi ke satu interview yg dikelolakan oleh salah sebuah job agency, eh bukan..organisasi nih tak bg org panggil dia job agency, sbb dorang kata dorang adalah "job consultant"...perunding pekerjaan, terletak di seksyen 9, shah alam...
huu..aku suka mamat yg interview aku tu..comel btol aku rase! hehe..dah la comel, baik plak tu..
Macam biasa la, ayat pertama kalau kene interview...

" Okey Fadzilah, introduce yourself.."

Huuu..ape lagik...merepek2 laa aku sesuka hati...itu ini..begitu..begini...sekian...

Ehmm...yg aku ingat mamat tu cakap ialah...

" Ya cik Fadzilah, selaku perunding pekerjaan, kami akan pastikan cik dapat pekerjaan yg sesuai dengan kelulusan, pengalaman serta minat cik. Jadi, kami akan cuba sedaya upaya membantu cik dan kami akan hubungi cik sekiranya berjaya mencarikan pekerjaan yg sesuai utk cik ye.."

Ehmm...ape lagik nak ckp..mesti la aku cakap..."Terima kasih..Baiklah.."
Sampai bilakah aku akan berhenti memegang gelaran sebagai 'penganggur' ini?
Oh Tuhan...tolonglah hamba Mu ini........
Sape2 yg ada keje kosong, sila laa bgtau kat aku...(huu..ini dah kes mmg btol2 nak bekerjaya dah nih!)

** Kepada sahabat seangkatanku dan sepengangguranku, Masitah...'bile kita nak jadik org bekerjaya nih Mass?'
Semoga kita sama2 akan dapat keje dan takkan digelar 'penganggur' lagik!!!

Waaaaaaaaaarrrrrrggggggggghhhhhhhhh....tensennnnnn!!!!!!!!!

No comments: