Monday, November 19, 2007

lagi kawen...

lagi lagi org kawen...
sekarang aku asik pegi tgk kawan2 kawen jer...
semalam (18 nov) aku telah pegi ke 2 kenduri kawen kawan aku...
sorang kawan aku mase skolah rendah, dan sorang lg kawan mase skolah rendah...

aku pegi ngn Minah & Irm memandangkan kami akan bersama2 ke rmh kwn skolah menengah kami yg wat kenduri kawen tu..
kawan skolah rendah aku lelaki, nama dia Mohd Faizal, rmh dia dekat je ngn rmh aku, cume rmh dia bukan kat tmn perumahan laa...
dia telah menamatkan zaman bujangnya ngn wanita pilihan hatinya yg bernama Noraini, wanita dr rawang...
slps tamat melihat persandingan Mohd Faizal @ Mamat, aku, Minah & Irm (walaupun bukan kwn skolah rendah dorang) meneruskan perjalanan ke rmh kwn skolah menengah kami di bkt badong..

beliau ialah Nor Ain Saparuddin (ex-5Taqwa) yg berkahwin dgn jejaka pilihan hati beliau iaitu Azali yg tinggal di Ijok saje...(dekat je rmh dorang nih!)
Ain ni ialah anak saudara kpd Pengetua skolah kami dulu...
ramai jugak kwn2 skolah menengah yg aku jumpe mase kenduri kat rmh Ain ni..sempat la jugak berposing2 atas pelamin serte bilik pengantin...hehe..
tapi, memandangkan kami mmg xde kamera, jadi kami hanya mampu menumpang muka di celahan kamera2 mereka2 yg ade... (aku tak kisah! janji muka aku ade!) ;p

lps dah tgk2 pengantin, salam2, posing2 bergambar, ktorg ber3 pon singgah sebentar di rmh ex-classmate aku dr form 2-5 mase skolah menengah dulu yg merangkap jua geng lawan tido antara aku & Aimi...iaitu Nur Baiti atau lebih dikenali ngn panggilan Betty...
ktorg pon berborak2 laa sbb dah lama gille x jumpe..Betty skrg menyambung pelajaran di peringkat Master di UTM Skudai dlm jurusan Electrical Engineering...TAHNIAH Betty sebab masih mampu blajo lagik! huuuu...
sedang ktorg berborak2, tibe2 bapak Betty balik dr mana ntah, aku pon xtau...

Betty bersuara -> "Bah, ni laa Angah yg mase skolah satu kelas ngn Bai tu..."

kemudian bapa beliau berkata yg mengingatkan aku pd sesuatu yg dah lama aku tak ingat...

"oohh... Angah yg konduktor tu ye..."

puas aku mengingatkan 'konduktor'...bile mase pulak aku pernah jd konduktor bas??

"ala Angah...takkan tak ingat...ko kan 'konduktor' terkenal coral speaking skolah dulu..." -> Betty mengingatkan aku...

owh..ye! baru aku teringat! rupe2nya aku lah 'konduktor' coral speaking yg glemer kat skolah dulu...huhuhu...
buktinya...bapak Betty pon samapi skrg ingat aku ni laa 'konduktor' yg glemer tu! hehehe...
hahaha...dah 7 thn aku meninggalkan dunia 'konduktor' tu...tapi, jgn tak percaya! sampai skrg aku still ingat lagik rangkap2 coral speaking pasukan skolah aku tuh! ;p

hehehe...'konduktor'....'konduktor'....

** CONGRATS!!! -> pasangan pengantin (Faizal & Noraini serta Ain & Azali)
semoga kalian berbahagia hingga ke akhir hayat...

** Aku kah "konduktor" yg glemer itu??? hehehe...jgn jeles wahai mereka2 yg lain... ;p

Thursday, November 15, 2007

aku kesibukan.. ;p

huhu...
aku mmg kebizian sungguh pd minggu ini...
sehingga tidak berkesempatan untuk mengapdet kan blog ku ini...


kpd saudari shai...
wah..wah...
bukan main sesedap rase lagik ko kate2 blog aku bersampah ye....
huuu..nanti ko!!! ;p

pd hari rabu (14 nov) yg semlm, aku telah pegi menjawab peperiksaan bertulis LHDN (lembaga hasil dlm negeri) di UIA, gombak...
peperiksaan tersebut adalah bertujuan utk mencari pegawai2 eksekutif yg bijaksana serta layak utk berkhidmat dgn lembaga tersebut...
aku telah memohon jawatan sbg pegawai eksekutif (pentadbiran) yg mana aku sendiri pon dah tak ingat langsung bilakah aku telah mengisi serta menghantar permohonan tersebut... (nampak sangat tak prihatin sungguh aku nih!)


di sini aku nak cerita betapa tak gembiranya aku pegi menjawab soklan2 xm tu...
masa mula2 aku dpt surat tu lagik aku dah rase macm malas2 nak pegi sbbnya dah naik bosan asik pegi xm jer...mengalahkan bdk2 skolah pulak!
namun, apabila memikirkan serta mengambil kira atas nasihat2 org2 di sekeliling serta ngn ayat yg diperkatakan oleh seseorg - "grab all the opportunities beb...dapat tak dapat tu belakang kira laa.."
makanya, aku dgn gagahnya serta dgn tidak berbekalkan ilmu yg secukupnya (sekadar yg mampu), aku pon pegi laa...

aku tumpang bermalam di rmh kwn aku (cik shida @ makwe) di tmn melati memandangkan xm pd hari rabu pagi, takut tak sempat nak sampai pulak...
pd keesokan harinya, aku pegi ke UIA tu sendiri ngn public transport...
mak aaaiii....punya laa ramai gille yg dtg nak amek xm tu, aku rase ade laa dlm 1000 lebih calon2 yg nak amek xm tu dgn pelbagai jwtn...
hehehe...pabila aku tgk org ramai2 tu...mesti laa aku dah agak dah!!!

"ni mesti aku tak lepas nih...hah..jawab jer laaa.." - monologku di dlm hati..

bergerak ke meja xm, terus diberi kertas soalan, melengkapkan borang kedtgn, kertas OMR, mengingatkan aku kpd zaman2 persekolahan dulu... =)

ye tuan puan...
jawab 100 soalan aneka pilihan yg berkaitan tntg sejarah negara, isu2 semasa, matematik & pengiraan, hal ehwal LHDN dan segalanya...sekian!!!

huh....
nasib baik laa aneka pilihan!!!
senang laa aku nak tanda2 sesuka hati jer... ;p
ye...memang terbukti aku sangat sesuka hati menanda apa2 je jawapan yg kurasakan betul!!!
ade ke patut aku boleh tak ingat pulak bila tarikh penubuhan malaysia...
tu laa...sape suruh aku tak nak belajo sikit2...padan muka laa aku!
tapi, mmg soklan2 xm LHDN nih agak sukar bg aku!
sungguh mencabar minda serta emosi aku!!!
yg lagik laa aku rase nak koyak2 kertas soklan tu bile kene kire pasal tax semua...
huhhh...mana laa aku tau!!!
bengong!!! ~ ~ ~

memandangkan soklan2 semua mcm aku dah tak tau nak jawab lagik, aku pon kuar dr dewan peperiksaan ngn poyo awal (blom abis waktu yg ditetapkan) bg menjimatkan masa aku serta mengelakkan aku mengantuk2 kat situ...tertido plak nnti!!
pemende laa...skrg nih semua pon nak wat xm...!
maka, kesimpulannya aku rase mmg tak best!!! (ape yg tak best? ntah..semua laa..!!!)

oleh itu, aku membuat kesimpulan sendiri yg aku bakal gagal nnti...
huuuu....tp, bukankah kita pantang mengundur sebelum kalah???
takpe...aku hanya berserah setelah aku berusaha bersungguh2 memerah otak menjawab soklan2 tersebut...
semoga aku berjaya...tp, kalu tak berjaya pon, takpe!!!
cuba lagik cik angah!!!
chaiyo!!! chaiyo!!! ~ ~ ~

*** to makwe - thanx a lot sbb bg tumpang tdo kat rmh!
*** to adik, lela, che rose, apis, azie & liza - thanx sbb bg aku melepak sambil menggedik serta guna 'tenet curik' korang...ngeh..ngeh... ;p

Monday, November 5, 2007

bertunang...

tarikh pertunangan : 3 november 2007
hari : sabtu
tempat : batu 10, kg kebun baharu, telok pang5 garang
tema kaler : hijau

hehehe...
adekah ini majlis pertunangan aku??? (dgn penuh kontroversi!)
jawapan muktamad adalah => BUKAN!!!
ini ialah majlis pertunangan member baik aku sejak di bangku2 skolah dulu...
iaitu Aimi Syazwani @ Adik...
dia ialah rakan seperjuangan tido aku ketika dlm kelas dulu kala...
kami pasti akan bertarung serte berentap, sapekah antara kami ber3 yg paling terel serte hebat tido dlm kelas, iaitu adekah aku, Adik atau Poonz...
maka, jika diukur dr segi ranking tertinggi, aku & Adik akan berlumba2 utk menjadi juara!!!
ngeh..ngeh...
tapi, tidak kpd che poonz... (sile lihat blog Poonz)
beliau akan berusaha utk sentiasa memberi laluan kejohanan pd kami ber2...(thanks Poonz!)
huuuu...jasamu ku kenang...

memandangkan aku sememangnya tiada sebarang komitmen, maka aku telah pon berada di rmh saudari Aimi pd hari Jumaat lagik (2 nov) bg sama2 menyibuk2kan diri dlm membantu beliau menyiapkan persiapan2 pertunangan beliau...
maka, pd jumaat malam itu, aku, Adik serte Elyn bertungkus lumus membuat lagik menghias barang2 hantaran Adik...
hehehe...
kalau dah dapat ke tangan2 manusia yg sememangnya tak kreatif seperti aku dan Elyn...jawabnya, apa yg boleh je laa... ;p
tapi, bila dah siap, memang terbukti!!! cantek gak hasil keje ktorg!!!
hahaha...
jangan tak caya, kesemua hantaran Adik yg berjumlah 9 dulang termasuk sirih junjung yg aku namakan 'rimbunan kasih' itu, adalah hasil tgn kami ber3 yg ditouch up sedikit sebanyak oleh Lela, Azie, Apis, Lina & Che Rose pd pagi Sabtu tersebut!! (thanks guys!)

akhirnya, Adik bertunang jua ngn kekasih hati beliau setelah berchenta dgn jangka mase yg agak lama jua...
chenta hati beliau yg bernama Shahruzzaman, seorang pegawai TUDM...
hehehe...tak sabo nak tgk Adik kawen bawah pedang!!!
samurai....yossss.... (sambil membuat aksi seakan samurai yg tgh belagak ngn pedangnya!) ;p
jutaan TAHNIAH kpd beliau!!!
dgn berlangsungnya pertunangan beliau, maka sangat amat teruja serta sedey laa aku dan Poonz yg bakal kehilangan sorang lagik kwn menggedik kami...huuu...
beliau bakal melangsungkan perkahwinan pd 20/08/08 nnti...

p/s - Adik, pasni ko dah nak jadik wife org! tak dpt laa nak menggedik2 ngn ktorg lagi...huwwaaaa...

berikut adalah antara gmbr yg ade...
sbb blom dpt lagik dr mereka2 yg bwk kamera digital pd hari tersebut...
akan ku letak lagik gambar2 sensasi kalau dah dpt nnti k!!!



antara kami yang hadir...Adik & tunang beliau
Adik dah bertunang...kita masih boleh menggedikz Poonz...huhu..

Friday, November 2, 2007

terjumpa...

suatu mase dahulu, aku punye PC tlh dijangkiti sejenis virus ntah pemende ntah...
virus itu sgt berbahaya...sehingga menyebabkan aku terpakse membawanya utk di format semula....
disebabkan kelalaian aku, rupe2nya, aku menyimpan kesemua gmbr2 yg ade dlm C...
pastu, pakcik komputer tu, telah berkata kat aku yg kesemua files serte ape2 yg ade kat C, tidak dapat diformat semula!!!!
waarrgghhhh....
itu telah cukup mentensenkan idop aku!!!
sbb semua2 gmbr ade kat situ...
dlm mase beberapa minggu slps kejadian, aku berusaha mencarik2 semula gmbr2 yg ade di merata2 sumber...(cesss...mcm jejak kasih plak!)

kemudian, pd hari ini, aku pon bukak2 laa gmbr2 yg telah berjaya aku jejak semula....
pastu aku pon tgk2...carik2...
byk gak yg dah berjaya aku kumpul balik...
pastu, aku jumpe beberapa gmbr kanak2 ni...


kanak2 yg poyo...(4H) - Hanif, Harith, Hakim, Haziq

Haziq dan Harith di play ground, kelip2 kg kuantan...

Haziq bersama kucing kesayangannya (Nanok) yg aku nyampah!
tapi, aku masih lagik menjejak gmbr2 yg telah hilang...
oleh itu, kpd sesapa yg ade koleksi gmbr2 yg ade muka aku...
sile laa bg kat aku ye...email ke...burn ke...
aku nak!!!!!!!!!!!!
huuuu...............
** blog yg ditulis sblm pegi ke rmh aimi syazwani yg akan bertunang pd esok hari (3 nov)