Monday, November 19, 2007

lagi kawen...

lagi lagi org kawen...
sekarang aku asik pegi tgk kawan2 kawen jer...
semalam (18 nov) aku telah pegi ke 2 kenduri kawen kawan aku...
sorang kawan aku mase skolah rendah, dan sorang lg kawan mase skolah rendah...

aku pegi ngn Minah & Irm memandangkan kami akan bersama2 ke rmh kwn skolah menengah kami yg wat kenduri kawen tu..
kawan skolah rendah aku lelaki, nama dia Mohd Faizal, rmh dia dekat je ngn rmh aku, cume rmh dia bukan kat tmn perumahan laa...
dia telah menamatkan zaman bujangnya ngn wanita pilihan hatinya yg bernama Noraini, wanita dr rawang...
slps tamat melihat persandingan Mohd Faizal @ Mamat, aku, Minah & Irm (walaupun bukan kwn skolah rendah dorang) meneruskan perjalanan ke rmh kwn skolah menengah kami di bkt badong..

beliau ialah Nor Ain Saparuddin (ex-5Taqwa) yg berkahwin dgn jejaka pilihan hati beliau iaitu Azali yg tinggal di Ijok saje...(dekat je rmh dorang nih!)
Ain ni ialah anak saudara kpd Pengetua skolah kami dulu...
ramai jugak kwn2 skolah menengah yg aku jumpe mase kenduri kat rmh Ain ni..sempat la jugak berposing2 atas pelamin serte bilik pengantin...hehe..
tapi, memandangkan kami mmg xde kamera, jadi kami hanya mampu menumpang muka di celahan kamera2 mereka2 yg ade... (aku tak kisah! janji muka aku ade!) ;p

lps dah tgk2 pengantin, salam2, posing2 bergambar, ktorg ber3 pon singgah sebentar di rmh ex-classmate aku dr form 2-5 mase skolah menengah dulu yg merangkap jua geng lawan tido antara aku & Aimi...iaitu Nur Baiti atau lebih dikenali ngn panggilan Betty...
ktorg pon berborak2 laa sbb dah lama gille x jumpe..Betty skrg menyambung pelajaran di peringkat Master di UTM Skudai dlm jurusan Electrical Engineering...TAHNIAH Betty sebab masih mampu blajo lagik! huuuu...
sedang ktorg berborak2, tibe2 bapak Betty balik dr mana ntah, aku pon xtau...

Betty bersuara -> "Bah, ni laa Angah yg mase skolah satu kelas ngn Bai tu..."

kemudian bapa beliau berkata yg mengingatkan aku pd sesuatu yg dah lama aku tak ingat...

"oohh... Angah yg konduktor tu ye..."

puas aku mengingatkan 'konduktor'...bile mase pulak aku pernah jd konduktor bas??

"ala Angah...takkan tak ingat...ko kan 'konduktor' terkenal coral speaking skolah dulu..." -> Betty mengingatkan aku...

owh..ye! baru aku teringat! rupe2nya aku lah 'konduktor' coral speaking yg glemer kat skolah dulu...huhuhu...
buktinya...bapak Betty pon samapi skrg ingat aku ni laa 'konduktor' yg glemer tu! hehehe...
hahaha...dah 7 thn aku meninggalkan dunia 'konduktor' tu...tapi, jgn tak percaya! sampai skrg aku still ingat lagik rangkap2 coral speaking pasukan skolah aku tuh! ;p

hehehe...'konduktor'....'konduktor'....

** CONGRATS!!! -> pasangan pengantin (Faizal & Noraini serta Ain & Azali)
semoga kalian berbahagia hingga ke akhir hayat...

** Aku kah "konduktor" yg glemer itu??? hehehe...jgn jeles wahai mereka2 yg lain... ;p

2 comments:

che poonz said...

agak2 aku yg dok barisan depan skali masa choral speaking tu, dia ingat tak?
hehe..

Cik AnGaH said...

hahaha..
aku rase tak laa..
aku je yg paling glemer di kala itu! hehe...