Thursday, November 15, 2007

aku kesibukan.. ;p

huhu...
aku mmg kebizian sungguh pd minggu ini...
sehingga tidak berkesempatan untuk mengapdet kan blog ku ini...


kpd saudari shai...
wah..wah...
bukan main sesedap rase lagik ko kate2 blog aku bersampah ye....
huuu..nanti ko!!! ;p

pd hari rabu (14 nov) yg semlm, aku telah pegi menjawab peperiksaan bertulis LHDN (lembaga hasil dlm negeri) di UIA, gombak...
peperiksaan tersebut adalah bertujuan utk mencari pegawai2 eksekutif yg bijaksana serta layak utk berkhidmat dgn lembaga tersebut...
aku telah memohon jawatan sbg pegawai eksekutif (pentadbiran) yg mana aku sendiri pon dah tak ingat langsung bilakah aku telah mengisi serta menghantar permohonan tersebut... (nampak sangat tak prihatin sungguh aku nih!)


di sini aku nak cerita betapa tak gembiranya aku pegi menjawab soklan2 xm tu...
masa mula2 aku dpt surat tu lagik aku dah rase macm malas2 nak pegi sbbnya dah naik bosan asik pegi xm jer...mengalahkan bdk2 skolah pulak!
namun, apabila memikirkan serta mengambil kira atas nasihat2 org2 di sekeliling serta ngn ayat yg diperkatakan oleh seseorg - "grab all the opportunities beb...dapat tak dapat tu belakang kira laa.."
makanya, aku dgn gagahnya serta dgn tidak berbekalkan ilmu yg secukupnya (sekadar yg mampu), aku pon pegi laa...

aku tumpang bermalam di rmh kwn aku (cik shida @ makwe) di tmn melati memandangkan xm pd hari rabu pagi, takut tak sempat nak sampai pulak...
pd keesokan harinya, aku pegi ke UIA tu sendiri ngn public transport...
mak aaaiii....punya laa ramai gille yg dtg nak amek xm tu, aku rase ade laa dlm 1000 lebih calon2 yg nak amek xm tu dgn pelbagai jwtn...
hehehe...pabila aku tgk org ramai2 tu...mesti laa aku dah agak dah!!!

"ni mesti aku tak lepas nih...hah..jawab jer laaa.." - monologku di dlm hati..

bergerak ke meja xm, terus diberi kertas soalan, melengkapkan borang kedtgn, kertas OMR, mengingatkan aku kpd zaman2 persekolahan dulu... =)

ye tuan puan...
jawab 100 soalan aneka pilihan yg berkaitan tntg sejarah negara, isu2 semasa, matematik & pengiraan, hal ehwal LHDN dan segalanya...sekian!!!

huh....
nasib baik laa aneka pilihan!!!
senang laa aku nak tanda2 sesuka hati jer... ;p
ye...memang terbukti aku sangat sesuka hati menanda apa2 je jawapan yg kurasakan betul!!!
ade ke patut aku boleh tak ingat pulak bila tarikh penubuhan malaysia...
tu laa...sape suruh aku tak nak belajo sikit2...padan muka laa aku!
tapi, mmg soklan2 xm LHDN nih agak sukar bg aku!
sungguh mencabar minda serta emosi aku!!!
yg lagik laa aku rase nak koyak2 kertas soklan tu bile kene kire pasal tax semua...
huhhh...mana laa aku tau!!!
bengong!!! ~ ~ ~

memandangkan soklan2 semua mcm aku dah tak tau nak jawab lagik, aku pon kuar dr dewan peperiksaan ngn poyo awal (blom abis waktu yg ditetapkan) bg menjimatkan masa aku serta mengelakkan aku mengantuk2 kat situ...tertido plak nnti!!
pemende laa...skrg nih semua pon nak wat xm...!
maka, kesimpulannya aku rase mmg tak best!!! (ape yg tak best? ntah..semua laa..!!!)

oleh itu, aku membuat kesimpulan sendiri yg aku bakal gagal nnti...
huuuu....tp, bukankah kita pantang mengundur sebelum kalah???
takpe...aku hanya berserah setelah aku berusaha bersungguh2 memerah otak menjawab soklan2 tersebut...
semoga aku berjaya...tp, kalu tak berjaya pon, takpe!!!
cuba lagik cik angah!!!
chaiyo!!! chaiyo!!! ~ ~ ~

*** to makwe - thanx a lot sbb bg tumpang tdo kat rmh!
*** to adik, lela, che rose, apis, azie & liza - thanx sbb bg aku melepak sambil menggedik serta guna 'tenet curik' korang...ngeh..ngeh... ;p

No comments: