Monday, September 24, 2007

kejamkah aku?

kejam kah aku?
aku rase xde laa sangat... ;p
mari kite bersama2 bace cerite aku yg benar ini...
bukan atas dasar kejam ye...ini mmg dunia realiti!

aku nih mmg nyampah gille ngn haiwan yg bernama 'kucing'...
aku pon xtau nape...nak kate haiwan tu jahat...xde laa sangat eh...
maybe sbb aku ade sejarah ngn haiwan tersebut pd satu mase dulu kot...
tapi...yg peliknya, aku sangat laa suke ngn gambar2 haiwan ini...atau apa2 barangan yg berkenaan ngn gambar2 haiwan ini...sebab sangat comel...
namun, sejarahnya...haiwan ini pernah menggigit tangan aku sehingga berdarah ketika aku dgn mulianya nak memberi makanan kpd beliau...
jadinya, sehingga kini aku sangat laa nyampah bile tgk ade je haiwan2 ini berkeliaran di sekitar2 aku serte berada di rmh aku secara realiti!!!

namun, adik bongsu aku telah berjaya menjaga seekor haiwan ini di rmh aku kerana beliau adalah seekor haiwan yg pendatang tanpa izin (PATI), yatim piatu...serte yg m'buatkan aku 'agak' simpati sket adalah beliau seekor kucing yg tempang kakinya!!!
sian.... =(
oleh itu, ade laa seekor haiwan bernama kucing yg diberi nama Siti Nor Nanok oleh adikku itu dipelihara ngn baiknya di rmh aku!
tapi, kdg2 aku rase cam nak pijak2 gak!!! (keji gak aku nih!)

nak dijadikan cerite...
setelah adenya kucing peliharaan di rmh aku nih, maka ade la sekeluarga kucing lain yg terdiri drpd ibu kucing serte 2 ekor anak beliau yg suke menyibuk2 dtg kat rmh aku...
konon2 jadik bes fren ngn si Nanok tu laa...(meluat aku!)
yg m'buatkan aku x suke pd beliau sekeluarga ni adalah..mereka2 nih suke bebeno mencurik mknn di rmh aku serte sesuka hati membuang najis merata2...(kuang ajau punye kucing!)
tu yg buat aku sangat hangin satu badan!

disbbkan aku dah sgt bengang serte tinggi thp amarahnya, maka pd suatu hari, aku telah merancang satu rancangan yg sangat kejam! (hahaha....tanpa pengetahuan mak aku nih!)
aku telah menangkap ibu kucing tu, pastu aku letak minyak cap kapak kat hidung beliau (dgn tujuan beliau x dpt cium bau jalan), pastu aku masukkan beliau kat dlm plastik beg...
kemudian, aku mengajak adik aku naik motor membawa beliau ke taman perumahan agak berjauhan sket je dr rmh aku...
dan....aku meninggalkan beliau di sana seorang diri....(hahaha...dibaca dgn nada kejam + bertanduk di kepala!)

dlm lebeh kurang 2 hari, mak aku agak pelik sbb anak2 kucing yg 2 ekor tu asik mengiau2 mencarik mak mereka sambil menangis2 (agaknya laa) sbb nak menyusu...

"mana pegi mak kucing tu ye? lama dah x nampak? ko tau ngah?" --> soal mak aku.

belom pon sempat aku nak menjawab, tetibe adik aku yg xleh simpan rahsia negara tu berkate, "angah dah buang mak..siap letak minyak cap kapak kat hidung kucing tu..."

cess...ape lagik! mesti laa aku kene ceramah ngn mak aku..aku disuruh mencarik kembali ibu kucing itu..tapi, aku ckp nnti2 laa...ngn penuh kemalasannya serte nyampah...

huuu..DIA amat berKUASA... pd mlm hari itu, tetibe ibu kucing itu telah mengiau2 memanggil anak2 beliau di rmh aku!
perghh...cemana beliau boleh balik nih? sape yg bagi tumpang nih?
sehingga kini aku masih berpikir2...naik ape ye mak kucing nih sampai ke rmh aku???

*** sampai skang aku masih tercarik2 jwpn...cemana kucing tu buleh balik?! aku kan dah letak minyak cap kapak kat idung dia!!! pelik btol...

*** pengajaran buat kucing2 itu sekeluarga, dorang dah tak berani nak masuk umah aku...sekadar menjenguk2 di luar pintu jer...hahaha..padan muka!

*** kesedaran buat aku...sesungguhnya ALLAH itu Maha Kuasa...tapi, kejamkah aku??

4 comments:

the vulnerable am said...

kejam tahap cipan... cipan pung tak kejam cenggitu!!

.:masitahadie:. said...

sampai ati ko pisahkan anak2 tu dari maknye..dahla bapaknye tanak bertggjwb..sian pada ibu tunggal itu..haha..

Izyan Darling said...

angah, ko la manusia paling kejam ok!! sedih aku baca. sian kucing2 tu. dhala ko pisahkan mak dgn anak, pastu ko letak minyak cap kapak plak tu kat idung dia!!! >=( hangin plak haku baca! mesti pedih mata dia tau. ko ni...bulan2 posa ni pun nak buat camtu. isk mmg nak kena ko niiiii!!!!!!!!!!!!

Cik AnGaH said...

huh...
bile bace komen2 semua tu...
baru aku sedar...
kejam jugak rupe2nya perbuatan aku tu ek??