Sunday, August 19, 2007

-- bertunang? --

hehehe...
ngan surprise nya aku nak umumkan...
aku TIDAK bertunang!!! ;p

aku sgt kepenatan semalam (sabtu) kerana menemankan adik aku bershopping mencari brg2 utk dibuat hantaran pertunangan beliau pd ahad dpn (26 ogos)...
huu...betapa tidaknya, mcm nak tercabut kepala lutut aku berpusing sana sini, cari itu, cari ini...tetapi, memandangkan aku sorg kakak yg sgt berwibawa, berdedikasi, berkaliber, serta bertanggungjawab...aku sudi laa menemankan beliau (sebenonya mak aku yg suruh!)

yg bestnya, mase carik2 barang tu...aku pulak laa yg terover excited!!! =)
mungkin sbb aku mmg suke shopping kot...sbb slalu pon aku window2 shopping jer, ni bile adik aku shopping btol2...aku plak yg teruja! hehe...

"oii ngah, yg ko beria2 mengalahkan aku ni kenapa?" --> ujar beliau setelah melihat aku yg bersemangat waja mecuba pakai kasut serte handbag yg terdpt di kedai tersebut.

"ala...aku nak beli, x mampu...aku try2 jer laa...ko pilih aa ko punye sendiri..mana yg ko nak.." --> jawabku yg jelas menunjukkan aku lebeh poyo spt aku yg nak beli serte tidak m'bantu lgsung beliau dlm pencariannya! hehehhee...

namun, disbbkan adik aku seakan dah bengang ngn aku...aku pon pegi la tlg dia pilih2 kasut, handbag...kesian plak aku tgk..
pastu, aku gi tolong pilihkan set brgn mekap lelaki ngn set wallet & belt utk lelaki...
yg pasti, aku sedar, aku ni mmg terel dlm m'buat urusan tawar-menawar serte memujuk salesgirl di situ...

"miss, ni I dah beli mcm2...x kan xde diskaun kot...?" --> aku memulakan langkah.

"amoi...ini harga semua sudah diskaun maa...sudah byk murah wo.." --> jwb beliau dgn loghat chinese nya.

"ooo..ya ka? kalu itu macam, U bagi I gift apa2 laa...kita sudah beli banyak lo..." --> aku pula mengikut loghat beliau.

beliau berkata, "ok laa..I bagi U tuala besar, lipstick, mug merdeka...sudah cukup ka?"

"hehehe...itu mcm laa...tp kalu U mau bagi lagi banyak, tadak hal laa..." --> ungkapku pulak.

beliau menyambung sambil tergelak2, "oh..mana boleh maa...itu sudah banyak I bagi sama U..."

akhirnya, dgn bantuan aku, adik aku berjaya mendapatkan brg2 beliau ngn jayanya..itupun sbb aku gak yg rajin menemankan dia serte dgn ikhlasnya membantu... ;p

huu...nampaknya, adikku 'melangkah bendul'!!!
oleh itu, aku bakal menerima brgn jua drpd pihak lelaki...
apa yg aku dpt nnti, aku pon x pasti...(i wish i'll get the ring!!!) hahaha...
tunggu saje next wik!!! x sabo aku!!! (cehhh..cam aku plak yg nak bertunang!!) ;p
adik aku dah bertunang...huuu...aku???
bile lagik?? hehehe...x terpikir langsung psl mende2 nih...ye aa...
biar laa...aku bg laluan pd adik2...kawan2 lain dulu... =)
asalkan aku bahagia...diorg pon bahagia...itu dah cukup membahagiakan... kan?

*** blog yg ditulis dgn penuh harapan agar adik aku bahagia n hoping that i'll get the ring!!! haha...keji nya aku!!! ;p

2 comments:

OnEnEy said...

adik ko yg naik moto ngan aku tu ker..yg nk tnang ngah? congrats utk dier..ha,,ko mmg terror bab twar2 ni..ha..nnti biler time aku smpi leh la ko tmankan aku ngah ..hahha..

Nurul Majdi said...

"Set barang mekap utk lelaki"?? Ajaib! Bakal tunang adik awak tu bin ke binti? haha