Tuesday, July 31, 2007

pegi kenduri kawen!! ~~

uhhh...
semenjak umurku menjangkau ke angka 24 ini...ade2 saje (buleh dikatakan hampir setiap mggu aku dpt jemputan org kawen!)
dan yg paling penting...jemputan tersebut adalah drp sahabat handai serte rakan taulan semasa di zmn2 persekolahan...
sungguh banyak duit mereka ye...sehingga mampu mendirikan rumahtangga di usia agak sebegini muda...
sedangkan aku...pergghh...nak makan KFC pon masih kurang berkemampuan... :-(

pada hari ahad yg lalu (29 July), aku telah menghadirkan diri ke perkahwinan kawan aku semasa di sekolah menengah yg bernama Nor Hakimah Musa..
beliau ini mmg aku telah kenali sejak sekolah rendah lagi semasa mengikuti kem ibadat di tahun 6 bertempat di masjid kuala selangor...
yg aku tau, beliau bersekolah di sekolah cina, makanya belia sgt arif ngn bahasa mandarin..
kemudian, tidak ku sangka, beliau juga bersekolah di sekolah yg sama dgnku sehingga ke tingkatan 5...
namun, aku dan beliau tak pernah pon satu kelas...tapi, kami tetap berkawan...(sbb aku ni baik, kawan ngn semua org)
beliau telah mengepos kad kawen kpd aku sebulan sblm tarikh perkahwinan beliau...
uuhh...sungguh efektif! aku sgt terkagum serte terharu sbb beliau masih ingat lagik kat aku!

maka, pd hari yg tertera, aku telah pegi bersama Minah menaiki BGE nya...
namun, aku dan Minah sampai pd jam 1.30 laa lebeh kurang...tak sempat tgk beliau bersanding!!
cehh...rupe2nya beliau bersanding pd pkl 12.30 tghari...sungguh cepat!
mase ktorg sampai jer, terjumpe laa rakan2 lain spt Noe, Ema, Ain, Haza, Najwa...tu je yg aku ingat...dorang pulak sibuk nak balik dah! cehh...x rock langsung! ~~~
pastu, ktorg jumpe ngn Nabil & Wan Suriati (d hottest couple!) serte Shiffut...

kat situ, ktorg sempat aa beramah tamah ngn psngn pengantin serte mengambik gambar..(tak sah laa kalau namanya ANGAH...tak bergambo!)
sementara menunggu kedtgn 3 org lagik shbt handai ktorg yg lagik lambat bak kura2...iaitu Poonz, Adik & Fiza...aku dan Minah telah berjaya memakan kuih-muih yg ade di situ berulang2 kali...nak makan nasik lagik skali, cam malu plak..hehehe..
so, makan aa mende2 yg ringan2 jer...heeee...
dorang ni lagik laa...kol 3 lebeh baru sampai...lauk2 pon dah nak kemas dah!

disebabkan ktorg je yg masih tggl, Kim (pengatin pompuan) pon lepak2 la ngn ktorg sambil berbual2 sedangkan suami beliau sibuk mengemas2 selepas penat bersanding dan bergambar2 tadik...

"Kim, cemana ko kenal husband ko tu?" --- soalku memulakan bicara yg berunsur menyibuk..

beliau menjawab --- "uishh..panjang ceritanya..."

"ehmm...takpe laa kalau pjg sgt...nnti tak balik plak ktorg dgr citer ko..." --- ujarku pula..

"ehh...takde laa sampai mcm tu skali...kenal mase keje...kawan atas kawan yg kenalkan" --- beliau menerangkan...

"owh...ye ke? uisshh...tak sangka eh...cepat jodoh ko...mase skolah takde pon gossip2 ke..skandal2 ke...afair2 ke...tapi, end up...ko yg kawen dulu drpd ktorg yg jahat2 nih...hehehehe..." --- kataku lagi..

"ala...jgn laa ckp mcm tu... nnti sampai laa jodoh korang..." --- kate beliau menyedapkan ati ktorg...

huuu...sesungguhnya, aku gembire melihat kawan2 bahagia...
semoga aku serta rakan2 yg lain (especially yg single2 lagik nih pon bakal menemui kebahagiaan masing2...)
ameeennn.....

** blog yg ditulis ngn penuh rase terharu...serte sedikit rase kepiluan + kesedihan...

No comments: