Sunday, July 29, 2007

mari bersukan!!!

semalam ialah hari sabtu..
aku dgn poyonya telah menyahut seruan kerajaan iaitu pegi ke Karnival Sukan Remaja TV3 yg tlh berlangsung di Stadium Kuala Selangor (pekan berdekatan ngn kg halamanku)..
pd asalnya, aku mmg x memplanning utk ke sana..namun, tetibe rakan lama aku mase skolah rendah telah me'msg'ing aku yg berbunyik begini...
" ngah, aku dgr citer ko ade kat rmh? ye ke? kalu ade, aku nak dtg lepak rmh ko. aku keje half day hari ni.lama x jumpe ko.. boleh ke dtg? "
aku me'reply' begini... "oii...datang je laa...aku xde hal...leh gossip2...hehehe..."
slps itu, rakan lama aku yg bernama saudari Rubi itu tlh dtg dlm lebeh kurang kol 1.30 ptg laa..aku menjamu beliau ngn makan lunch serte desert (dadih mangga) yg aku buat ketike boring2 di rmh..kami tlh berborak2 serte bergossip2 sakan mengenai kehidupan masing2 di samping mengenang kisah2 lampau semasa di zmn kecik2 dulu...
tetibe beliau memberi cdgn agar kami pegi menyibuk2kan diri serte menyahut seruan kerajaan agar bersukan (ye ke aku bersukan??) di Karnival Sukan Remaja TV3 (JSC)...dgn rase berbesar hatinya aku bersetuju ats cdgn beliau...
setibanya di sana, kami telah mempoyo2kan diri melihat persembahan2 yg berlangsung di atas pentas di samping melihat2 sukan2 yg diadakan spt futsal, mini motor tu...ntah ape2 lagik laa...aku pon dah x ingat sgt...
selain itu, aku sempat berjumpe serte bersenyum2an ngn artis2 yg terkenal laa jugak spt aidid marcello, danny x-factor, tam (pelakon drama anita), farah (pelakon siri XX Ray) dll..
yg membuatkan aku terasa kagum ialah, aku x sangka, warga2 daerah kuala s'ngor amat bersemangat skali dtg utk mengikuti karnival ini serte kanak2 dan remaja2 juga amat bersemangat menyertai sukan yg dianjurkan...(huh..btoll ke susunan ayat BM aku nih?)
selepas kami berasa telah penat menyibuk2kan diri di situ, kami pun pulang ke rmh...
rakan lama aku pun pulang ke rmh beliau slps menghantar aku pulang...
itulah antara aktiviti yg aku lakukan pd hari sabtu smlm bagi menghilangkan rasa kebosanan aku menjadi seorg penganggur di rmh...
kpd rakan lama aku, saudari Rubi..timakaseh bawak aku menghiburkan ati serte jemput2 laa slalu dtg rmh aku... :-)
** blog ini ditulis bg menajamkan lagik penulisan aku dlm membuat karangan agar aku mampu mengarang dgn baik mase ujian ptd nanti...hehehe...

No comments: